joi, 26 august 2010

Am obosit...

Am obosit sa tot aud despre haosul si nebunia privind depunerea declaratiilor conform Ordonantei 58/2010, adica despre noua impozitare a drepturilor de autor (DDA) si PFA-urilor.

Mi-am spus ca vorbesc atat de multi despre asta, ca nu are sens sa mai scriu si eu. Si probabil ar fi trebuit sa ramana asa. :D

Sunt din categoria celor care au trebuit sa se confrunte cu aceasta birocratie, dar am rezolvat-o simplu: am trimis prin posta cele doua declaratii, dupa ce le-am completat. Asa am facut mereu si in fiecare an, in luna mai, cu declaratia de venit. Si a fost ok.

Am citit niste texte foarte bune pe tema asta si vile recomand cu caldura: aici, aici si aici. Ele exprima ceea ce am gandit si eu despre ineficienta statului, despre haosul creat si nesimtirea ministrilor care neaga evidentele - cozi de sute de persoane. Am semnat si o petitie si va indemn, daca va intereseaza sau va pasa, sa o faceti si voi, aici. Vineri, in fata Ministerului Finantelor, intre 11.00 si 11.10 va fi un flashmob.

Ma irita insa ca au fost mult prea putine initiative si putina actiune inainte de toata aceasta nebunie. Am cunostinte care sunt total in ceata asupra modului in care sa completeze formularele, pentru ca sunt in ceata cu contractele pe care le au. Pentru ca cei de la contabilitate si juristii firmei nu au consultat inainte de data limita autoritatile sa afle ce indicatii sa le dea oamenilor.

Ceea ce nu s-a intamplat la HotNews.ro. M-am intors din concediu, am completat formularele - imposibile, marturisesc, si total idioate - cu ajutorul colegilor de la financiar si totul a devenit simplu. Le-am pus in plic si plicul la posta, cu confirmare de primire. Cei care au mers sa le depuna personal, dintre colegii mei, n-au avut probleme, in sensul ca n-ar fi fost bine completate.

Dar cei de la mine de la serviciu au avut raspuns la intrebarile mele, pentru ca s-au informat. Asta insa nu s-a intamplat in multe firme, iar cei care sunt pe cont propriu cred ca si-au stors creierii sa completeze absurditatile alea de declaratii. Auzi, de ce e nevoie sa stiu eu venitul mediu brut pe economie, ca sa-l trec acolo? Ce relevanta are? Ma rog...

Am obosit insa sa tot aud despre asta. Sa vad cozile filmate obsesiv. De ce oamenii nu pun declaratiile prin posta? Am inteles de la colega mea care a facut reportaje la somaj si pensii ca intr-unul dintre locuri s-a anuntat verbal si in altul era un afis ca pot fi depuse si prin posta. Astazi, pe site-ul Casei de pensii ti se dau si adresa si conturile.

Vorbim prea mult. Mai bine sa actionam. Greva fiscala este o forma de actiune. Si hai sa trecem mai departe. Daca dam doar din gura si nu rezolvam nimic, atunci nu am facut decat zgomot. Am vazut ca, in general, cei de la guvernare sunt surzi la vorbe, dar reactioneaza la fapte. Asa ca... la greva fiscala si haideti sa ne vedem de ale noastre!

3 comentarii:

  1. va rog eu sa nu va mai plangeti de astia de la putere dupa ce i-ati sustinut atata vreme si o veti face si in continuare.
    nu aveti dreptul sa faceti greva fiscala cand sunteti nemultumita de politica guvernului.
    asa mi s-a spus cand am afirmat ca nu voi mai plati taxe atata vreme cat sunt astia la putere. si pe cat posibil ma straduiesc sa fac asa. desi cica nu e normal. asta in conditiile in care nu i-am votat si nu-i sustin

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce sa spun... si daca vin altii la putere atunci va veti plati taxele? De ce? Cam toate partidele din Romania au fost la guvernare pana acum. A fost ceva fundamental diferit intre o guvernare sau alta in materie de organizare a statului si in relatia stat cetatean? Parerea mea e ca au fost cu totii de o consecventa extraordinara, demna de scopuri mai inalte!

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnisoara, eu citesc blogul dvs de mult timp. Am fost oripilat cand l-ati sustinut pe basescu (b mic intentionat). Acum nu va mai place? L-ati ajutat sa fure alegerile si acum va plangeti? Asa va trebuie, sa suportati si sa-l aplaudati si acum daca mai aveti chef!

    RăspundețiȘtergere