luni, 27 iulie 2009

Elenele astea de care nu ne mai saturam

Elena Udrea este in redactie, pentru un chat cu cititorii. A intrat in incaperea in care ma aflu si a spus buna ziua, atat, dupa care a iesit. Ei bine, au fost de-ajuns aceste doua cuvinte si simpla ei prezenta sa se iste pentru cateva minute o serie de comentarii. favorabile, intrucat si fetele si baietii remarcau ca atata foarte bine. E imbracata intr-o rochie fucsia, cu sansale asortate, bronzata si cu o alura adolescentina.

Cand am plecat la Bruxelles si cand m-am intors doua zile mai tarziu, saptamana trecuta, am calatorit in acelasi avion cu Elena Basescu. N-am remarcat-o in primul moment, desi a intrat exact inaintea mea in avion. Eram cam adormita, la acea ora matinala, la dus si nu m-am uitat la pustoaica din fata mea. I-am remarcat rochia, de o culoare vie si foarte, foarte lunga. Mi-a atras atentia rochia si abia apoi m-am uitat la posesoarea ei. Era fiica presedintelui, foarte bronzata, nemachiata si obosita. Statea cu castile de la telefon in urechi, asculta muzica probabil.

Cand a intrat in avion, o insotitoare de zbor a intrebat-o: Nu vreti sa stati aici, in fata? Adica la business. A aprobat si a multumit. Voia probabil sa fie departe de privirile oamenilor. N-a scapat de la banda de recuperare a bagajelor, pentru ca toti o priveau si susoteau. In trenul spre Bruxelles, doamnele care lucrau probabil pe la reprezentanta Romaniei sau printr-o institutie, pe langa faptul ca isi barfeau colegii si sefii, evident ca o comentau pe Elena.

Suntem exasperati cand vedem cat de mult se scrie despre ele prin presa, comentam si ne aratam nemultumirea, insa, sa fim sinceri, nu obosim sa vorbim despre ele. De la ce fac - mai ales necurat - la ce spun sau la cum arata. Parca nu ne mai saturam de ele, vorbim despre ele cu orice ocazie, le comentam, iata, eu scriu acum tocmai despre faptul ca nu ne mai saturam sa vorbim/scriem despre ele, desi sunt printre cei care spun: mai lasati-le naibii in pace, m-am saturat sa aud de ele. :) Si totusi, da, stiu, iata-ma scriind despre ele.

Ma intreb daca Elena va iesi din atentia presei fiind la Bruxelles, departe de scena interna. Probabil ca nu, probabil ca se va scrie la fiecare luare de pozitie, la fiecare itnerpelare, la orice actiune pe care o va intreprinde, chiar daca este o "tristete" (adica o actiune care nu merita atentie). Insa fiind fiica presedintelui, precis va atrage atentia.

Nu stiu daca banii cheltuiti de Ritzi au fost si pentru imaginea Elenei, nu ma pronunt, e o chestiune asupra careia astept sa se pronunte cei abilitati, insa zau ca nu merita sa platesti pentru ceva ce oricum oamenii fac. Aaa, inteleg ca nu platesc pentru imagine, ci pentru imagine pozitiva, adica nu e acelasi lucru sa se vorbeasca - de obicei nasol - si sa se vorbeasca de bine. pentru asta a platit si Elena Udrea televiziunile si jurnalistii.

Insa eu cred ca n-are sens sa cheltuiesti niste bani pentru imagine cand esti una dintre cele doua Elene. Oricum se vorbeste si chiar daca se vorbeste de rau, trebuie sa isi asume asta.

In ce le priveste, oamenii au intotdeauna o reactie. Un simplu buna ziua, o simpla prezenta si suscita nenumarate comentarii. Se pare ca inca nu ne-am saturat de ele, fie ca le dispretuim, fie ca ne plac sau ne sunt indiferente.

Un comentariu: