luni, 31 octombrie 2011

Alioli Tapas, un restaurant-fantoma

Asa cum am mai facut, in cazul Hanului Drumetului, va mai spun din experientele noastre neplacute in privinta restaurantelor din Bucuresti. In ultimul an am iesit mai putin, avand in vedere ca ni s-a nascut bebelusa si tocmai de aceea timpul nostru e foarte pretios. Iar atunci cand am iesit, de cele mai multe ori am fost insotiti de Ingrid, prin urmare orice sincopa ne creeaza un disconfort imens.

Ultima peripetie este legata de restaurantul cu specific spaniol Alioli Tapas, de pe strada Bacani nr.1, din Centrul Vechi. In septembrie am achizitionat un voucher de pe Groupon privind un meniu de 2 persoane. Am vrut sa il folosim in urma cu vreo 3 saptamani, intr-o sambata, intrucat avusesem treaba prin oras si ne-am zis sa luam masa acolo. Am sunat sa facem o rezervare si ni s-a spus ca nu au locuri pentru acea seara, pentru ca in zilele de week end sunt foarte ocupati si trebuie rezervare facuta din timp. Nu cu vreo 3 ore cum incercasem noi.

Prin urmare am sunat vineri (28 octombrie) sa fac rezervare pentru sambata. Initial, la numarul de mobil de pe voucher - 0730.402.404 - nu raspundea nimeni. Era vineri in jur de ora 14.00. Am sunat apoi la 021.311.22.65. Mi-a raspuns o voce feminina si mi-a notat rezervarea pentru sambata, la ora 15.00.

Prin urmare, sambata la ora 15.10 eram in fata restaurantului, impreuna cu Ingrid. Ne-am zis ca e un pranz intarziat, dupa ce am scos copilul in parc.

Parcam practic in fata restaurantului si totul parea cam pustiu. Doar o duba alba stationa la doi pasi de usa de la intrare. Ne indreptam spre usa, cand colo - era inchisa. Inauntru era intuneric. Mai zgaltai o data usa, incurajata de programul afisat. Sambata, programul incepea la ora 13.00. Sorin si-a scos telefonul sa faca o poza programului si iat-o mai jos.


- Doamna, deschid la 4, ca si noi asteptam aici sa le livram marfa, imi spune unul dintre cei doi barbati din duba. Si noi stam aici dupa ei.
- Cum sa deschida la ora 4, cand programul lor e de la 1?, am intrebat retoric, enervata.

Am scos mobilul si am sunat la numarul la care facusem rezervarea.


Nu ma asteptam sa imi raspunda cineva, se vedea ca restaurantul era pustiu, era intuneric, totul era inchis.

Eram un car de nervi. Sorin vroia sa plecam cat mai repede din zona, pentru ca era si un miros ciudat pe-acolo.
- Cand mai cumperi oferte sa te uiti si unde sunt localizate restaurantele astea. Ai vazut ce miros era, cine stie in ce conditii gatesc, cum si daca au apa.

Prin urmare, la restaurantul asta spaniol, cu un site bine elaborat, cu oferte, care organizeaza petreceri si ofera servicii de catering la petreceri, care are chiar un club al clientilor fideli, e o mare teapa, din punctul nostru de vedere.

Ceea ce primesti in calitate de client e bataie de joc. De ce nu mi-a spus femeia cu care am vorbit pentru rezervare ca sambata deschid mai tarziu? Sa nu mai vorbim ca programul afisat pe usa e nerespectat.

Am incercat sa fac sambata reclama la Protectia Consumatorilor, insa, evident, telefonic nu a fost posibil. Prin urmare, in aceasta dimineata am trimis un email in care le semnalam aceasta discrepanta intre oferta si realitatea de la fata locului. Voi posta aici raspunsul acestei institutii, daca va fi vreunul. Le-am precizat ca voi folosi raspunsul lor intr-un articol si ca voi vorbi si despre masura pe care au luat-o impotriva acestui restaurant.

Cercetand sa ma informez mai bine despre restaurant, am observat ca nu prea sunt hotarati in privinta programului. Asa ca, daca va asumati riscul de a merge la ei, e mai bine sa sunati inainte, sa vedeti daca "ii gasiti acasa", adica e deschis. In fotografia de mai sus vedeti ce program variat au de la o zi la alta. Luni e inchis, de marti pana joi deschid la ora 16.00, iar de vineri pana duminica la ora 13.00.

Daca va uitati pe voucherul pe care l-am achizitionat de la ei, spun ca restaurantul e operational de luni pana duminica, intre orele 12.00-03.00. Mai jos, in conditiile de utilizare a voucherului, probabil devin lizibile daca deschideti mare fotografia dand click pe ea, scrie: voucher valabil de luni pana duminica intre orele 12.00-23.00.


Daca intri la ei pe site si te uiti la contact, la orar, acesta este de luni pana duminica intre orele 10.00-24.00. Ma rog, sa zicem ca e intervalul in care ii poti contacta.

M-a amuzat insa cand am gasit o oferta de pranz la ei. Aceasta:


De ce? Pentru ca ei iti ofereau un pranz, e adevarat, la sfarsitul lunii octombrie, cu pret redus, daca il mancai intre orele 12.00 si 17.00. Cum era asta posibil avand in vedere programul afisat la usa? Sau l-au schimbat subit, sambata. Si asta arata maxima seriozitate.

Pentru noi timpul este extrem de pretios, am mai spus-o, iar programul ni-l stabilim acum cu ceva vreme inainte, din cauza copilului. Asa ca faptul ca am gasit restaurantul inchis dupa ce sunasem cu o zi inainte sa fac rezervare mi s-a parut inadmisibil. Si sper ca Protectia Consumatorilor sa ia masuri. Sunt un consumator inselat. Nu ma intereseaza sa mai mananc la ei nici gratis. Mirosurile din zona ne-au taiat pofta de a consuma orice decat apa imbuteliata.

Cat despre recuperarea banilor - o suma modica, insa tin sa o primesc inapoi in aceste conditii - am sunat la Groupon si mi s-a spus sa trimit un email, urmand ca banii sa imi intre in contul din care le-am facut transferul initial. Ramane sa vad in cat timp se va intampla asta si daca se va inampla.

In ultimele luni, am inceput sa achizitionez diferite produse si servicii de pe Groupon sau FunDeal. Printre oferte s-au aflat si unele de la niste restaurante cu specific. Mi-am spus ca asa e mai angajant, adica daca stiu ca am un voucher pentru restaurant, intr-o perioada data, ne urnim mai usor cu copilul de-acasa.

Prin urmare, am fost la un restaurant indian din Pipera, Agra Palace, unde a fost foarte ok. Noi nu cautam portii uriase, ci varietate, iar meniul indian asta ne-a oferit. Si mancarea a fost pe saturate.

Am fost si la Restaurantul Bavaria, de pe str. Cuza. Voucherul a inclus o friptura si un suc. Nu am fost extrem de incantati, desi friptura a fost buna si mare, insa am fi preferat varietate. Oferta la voucher este extrem de redusa, spre deosebire de alte locuri.

Am luat sushi de la Shushi Mania si am fost multumiti de raportul pret-calitate-cantitate. Asta in cazul in care ati fi interesati de astfel de oferte.

UPDATE (2 DECEMBRIE 2011): In 29 noiembrie am primit telefon de la Protectia Consumatorilor, o doamna care tocmai a mers sa controleze restaurantul in urma sesizarii mele. Mi-a confirmat ca am avut dreptate, ca era o inadvertenta intre programul afisat la restaurant si cel de pe voucher si faptul ca mi s-a facut rezervare cand localul era inchis, de fapt. Si mi-a zis ca va aplica o amenda restaurantului.

15 comentarii:

  1. Desi o sa te revolte, poate, iti spun ca asta ar trebui sa-ti fie o lectie sa nu te mai arunci la mocangeli si fel de fel de oferte „atractive”. Asta e, sper ca ai invatat cate ceva din asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Andrei: nu ma revolta, insa atata vreme cat oferi un serviciu si iti asumi sa o faci la un pret mic, tot trebuie sa il oferi ok. groupon si fundeal sunt genul asta de agregatori, apar oferte la diferite lucruri. cand iei asa ceva iti asumi un meniu standard, stii exact ce iti ofera ala. si, crede-ma, cand merg pentru prima data intr-un loc, nerecomandat, prefer sa o fac punand la bataie bani mai putini. unde-mi place, revin.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum adica sa nu te arunci la mocangeli? De ce le mai fac reclama atunci?

    Foarte bine le faci Menaru si eu as face la fel. Patronii de restaurant din Bucuresti inca vor sa te faca sa mananci cand vor ei si sa mananci ce vor ei. Asta nu inseamna "servicii", cine nu invata asta n-are decat sa dea faliment si sa faca loc altora care au o mentalitate de afaceri mai indreptata catre client....

    RăspundețiȘtergere
  4. E o vorba prin popor … cat dai, atata face. M-am lamurit ca (aproape) toate „ofertele speciale” au niste explicatii foarte logice, in general se fac unele compromisuri. Rad unii de cei care se inghesuie pe la diverse pomeni (electorale sau nu), dar si genul asta de site-uri sunt tot un fel de pomeni. Ba si prin magazine ofertele speciale propun produse pe cale sa expire sau care nu mai valoreaza mare lucru.
    Priveste jumatatea plina a paharului : era loc si de mai rau, puteai sa gasesti deschis si sa primesti mancare expirata. E bine ca ai anuntat, daca nu va uita lumea, se va feri de bomba asta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am renunțat cu ceva vreme în urmă la aceste tickete de reduceri pe nervii și banii mei. Din experiența proprie pot să vă povestesc despre pizza cu parizer și brânză topită (în loc de șuncă și cașcaval), calul care era tot timpul în repaos că mergea strâmb din cauza oboselii, masajul făcut de coafeză în loc de maseuză care era ocupată, spălătoria la care faci rezervare ca să aștepți 2 ore la coadă și multe altele. Am ajuns la concluzia că sistemul acesta nu se aplică cu succes la patronii români, care consideră că dacă fac un discount la preț, trebuie să facă discount și la calitate. Cam cât plătești, atâta face...

    RăspundețiȘtergere
  6. când e vorba de restaurante prefer să fiu foarte circumspect şi nu merg decât în localurile în care am încredere. eventual, încerc locuri noi, dar numai la recomandarea unui prieten. banii ca banii, dar nu îmi permit probleme de sănătate.

    nu am observat o corelaţie directă între preţuri şi calitate, singurul criteriu de care dispun atunci când aleg să iau masa în oraş este experienţa personală.

    senzaţia mea este că ofertele astea sunt scoase cam fără noimă, sincer, şi nu pun mare preţ pe ele.

    poate sună radical, dar cred că pot exista patroni disperaţi care pot să comande promoţii de genul, sau firme care vând vouchere doar ca să îşi umple activitatea.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Menaru: cred ca exagerezi, daca te uiti mai bine sunt doua locatii: Alioli Tapas si Alioli Restaurant. Poate ai facut rezervare la cealalta locatie :)))))

    RăspundețiȘtergere
  8. @anonim 5 nov: nu stiu tu cum esti, dar eu sunt un om foarte bine organizat, care planifica lucrurile cu atentie. Prin urmare, ceea ce spui tu e exclus. Poate tie ti se intampla sa incurci locatii, mie nu. Sunt jurnalist, deci strada si nr de telefon sunt primele informatii pe care le iau.

    RăspundețiȘtergere
  9. Atunci cum se explica ca ai dat informatii gresite, punand oferta de pranz ora 12:00-17:00, cum spui tu, de la Restaurant Alioli, la "subiectul" Alioli Tapas...chiar si pe meniu scrie clar! Si inca o chestie pe care nu stiu daca a observat-o cineva: pe voucher apare alt numar de contact... diferit de cel la care ai apelat... Asa ca ... No comment!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai observat foarte bine! Unii oameni au placerea deosebita sa faca reclamatii, sa caute numai cearta!

      Ștergere
  10. Alioli Tapas sunt o pacaleala sinistra. Am facut de 2 ori rezervare prin telefon la ei si de 2 ori ne-au intampinat cu textul "nu avem bucatar" desi vorbisem cu ei cu 30 min inainte. Tipii sunt un esec, nu are legatura cu reducerile. Noroc ca sunt langa "La Mama" asa ca ne-am putut reorienta rapid (nu ca "La Mama" ar fi o incantare...)

    RăspundețiȘtergere
  11. Judging from what I read, I think it’s fair to say that Alioli has made mistakes, and l am pretty sure they regret offering their services as discount offers during early hours of opening.

    I have visited Alioli Tapas 6-7 times in both October and November. Most recently on Saturday, November 26th!

    I have also done 3 successful events for a total of 180 people on Saturday evenings including food and drinks. I have not had a single complaint from any of the guests that went to Alioli Tapas Bar on Strada Bacani. On the contrary, people speak warmly of their hospitality, service and nice interior.

    It disturbs me to read such one-sided criticism from people who went there once to claim a Coupon Offer, when I have a much different experience, which is not contradicted by the 190 people, who was there with me.

    My name is Patrick and I am the owner of Let’s Meet, which to date has done 23 successful events in Bucharest for almost 800 people.

    RăspundețiȘtergere
  12. Judging from what I read, I think it’s fair to say that Alioli has made mistakes, and l am pretty sure they regret offering their services as discount offers during early hours of opening.

    I have visited Alioli Tapas 6-7 times in both October and November. Most recently on Saturday, November 26th!

    I have also done 3 successful events for a total of 180 people on Saturday evenings including food and drinks. I have not had a single complaint from any of the guests that went to Alioli Tapas Bar on Strada Bacani. On the contrary, people speak warmly of their hospitality, service and nice interior.

    It disturbs me to read such one-sided criticism from people who went there once to claim a Coupon Offer, when I have a much different experience, which is not contradicted by the 190 people, who was there with me.

    My name is Patrick and I am the owner of Let’s Meet, which to date has done 23 successful events in Bucharest for almost 800 people.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ma mir ca ati supravietuit meniului si nervilor pana pe 9 cand ai postat ultimul articol aici (asta fiind sigurul semn de viata dupa restaurantul buclucas). Sper ca sunteti bine :P
    Lasand gluma la o parte, cred ca ar trebui facut un sait specializat de carteala rautacioasa impotriva celor cu restaurante de rahat supra prajit si in reclame sau vauchere invelit. O lista a rusinii care sa circule pe mail mai rau ca un viral cu Hitler facand reclama la Duster.
    Jos chifteaua!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. O porcarie de restaurant!Uita-ti de ei :am facut o indigestie grava de la acesti ,,maestrii,,

    RăspundețiȘtergere