luni, 22 februarie 2010

Ion Cristoiu scrie despre "rolul tzatzelor in presa libera"

M-a atras titlul, recunosc, si vroiam sa vad ce zice Ion Cristoiu pe aceasta tema.

"Balcoanele de talie mondială la o ziaristă care face un interviu cu un exemplar mascul au o mare importanţă, crede-mă", este premisa intregului articol, articol care vorbeste despre un dialog pe aceasta tema dintr-un roman satiric.

Eu as spune ca nu e adevarat, ci este perspectiva unui jurnalist barbat asupra colegelor de breasla. Eu nu cred ca un interlocutor versat cedeaza la vederea unui decolteu, oricat de apetisant ar fi el.

Pe de alta parte, nu cred ca o jurnalista respectabila merge la un interviu cu un decolteu generos. Codul vestimentar este destul de explicit in acest sens. Eu cred ca daca vrei sa fii luata in serios nu mergi cu sanii dezgoliti pe jumatate/sau pe sfert sau cum or fi.

Barbatii din presa cred ca femeilor le e mai usor sa obtina interviuri, declaratii, informatii pe surse si avansari profesionale facand apel la nurii lor. Femeile din presa cred ca le e mai usor barbatilor mai ales ca interlocutorii sunt barbati, in general, si are loc un bonding cu ei mai bun.

Pana la urma, cred ca ambele sunt idei preconcepute si cred ca obtinerea de informatii sau un interviu mai bun, sau avansarea profesionala nu tin cont de sex, ci de profesionalism. Mi s-a intamplat sa am sentimentul ca interlocutorul se gandeste, atunci cand m-a vazut, ca are in fata o alta tipa care vine la un alt interviu plicticos si sa imi spuna ca n-are mult timp la dispozitie, ca dupa primele intrebari sa se convinga ca stiu despre ce vorbesc si ca cele 15 minute acordate sa devina o ora. Dar e adevarat, la interviuri nu merg cu decolteu adanc, ci intr-o tinuta smart casual sau business. :)

Cert e ca eu nu m-am lamurit care e "rolul tzatzelor in presa libera". Tind doar sa inteleg, din articolul lui Ion Cristoiu, ca impartaseste opinia dialogului citat. Si ca un jurnalist versat ca el ar ceda la un interviu in care ar avea in fata o pereche de sani senzotionali?:D

4 comentarii:

  1. Eu zic ca Ion Cristoiu are dreptate.

    Ce rost are sa te apese o gramada de secrete daca nu ai cui sa le spui? Si decat sa le spui oricui, mai bine unei "Izabele".

    PS: interesant jocul de cuvinte: tzatze (balcoane)- tzatze (opusul "jurnalistelor respectabile"). :d

    RăspundețiȘtergere
  2. ...daca era fara 'tz' nu avea dreptate americanul, asa, are.

    RăspundețiȘtergere
  3. nu am citit articolul lui Cristoiu dar acest domn s-a senilizat inainte de vreme. Mi-aduc aminte de un Cristoiu lucid si percutant intre 1990-2000, cel de azi nu are nici o legatura cu el.
    PS acesta nu e misoginism e mitocanie. In cazul lui IC adaugati si prostie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pe mine m-a amuzat articolul lui Cristoiu dar este fara indoiala sexist. Din pacate aceasta e si opinia larg impartasita asa ca tot mai multe reporterite ca sa nu mai vorbesc de prezentatoare de stiri (care ar trebui sa fie tot jurnaliste) sunt niste bombe sexy ca sa atraga masele.

    RăspundețiȘtergere