miercuri, 25 august 2010

Bono

Cei care ma cunosc stiu ca sunt un fan U2 de ani si ani de zile. Foarte multi ani. Si un fan al lui Bono, despre care citisem in adolescenta mea despre implicarea sa umanitara. Azi dimineata am vazut o stire: Medvedev l-a invitat la resedinta sa de la Soci pe Bono, aflat in Rusia pentru un concert al U2.



Probabil multi veti zice la fel ca prietenul meu: "mda, Bono, e mult marketing in toata implicarea lui umanitara". Insa astazi ii spuneam amuzata:
- Medvedev are timp pentru Bono, dar n-are timp pentru o intalnire cu Basescu.
- Imi spui un truism aici, ca Bono e mai important decat Basescu. Bono e cam la acelasi nivel cu presedintele Americii.
- Ei, presedintele Americii poate fi in functia asta 4, 8 ani, dar Bono e Bono forever, m-am facut eu ca nu inteleg ce spunea.
- Ma refeream la presedintele american ca institutie.

foto: AP, via Google

Evident ca intelesesem, dar am avut satisfactia ca a recunoscut el insusi ca, asta e, Bono e o institutie in sine si prin actiunile sale din afara sferei artistice. O fi fost marketing la un moment dat, dar nu e doar atat, Bono e preseverent de zeci de ani.

foto: AP, via Google

Va ziceam de adolescenta, atunci citisem despre el ca a fost cu sotia sa prin Africa, probabil prin Etiopia, unde a avut grija de saraci, traind in conditii precare pentru cateva saptamani. Evident, cand povesteam episodul, multi imi ziceau: normal, dupa aceea s-a intors la lux. Da, de acord, dar nu toti marii artisti sunt dispusi sa renunte la confort, nici macar pentru cateva saptamani, pentru a ajuta niste saraci.

foto: Reuters, via Google

Imi tot pun speranta sa vad U2 in concert la Bucuresti. Poate dupa ce se va termina stadionul Lia Manoliu. Ma gandesc ca sunt, din nou, in jurul nostru - Moscova, Atena, Istanbul - si tot nu au cum sa vina la noi. Unde ar putea concerta? Stiu, poti merge oriunde sa ii vezi acum. Pe 23 septembrie sunt la Bruxelles. :) Dar Romania va intra pe harta marilor capitale - in opinia mea pur subiectiva - cand va concerta U2 la Bucuresti. :) Pana atunci... ii vedem prin alte parti.

foto: Reuters, via Google

foto: AFP, via Google

4 comentarii:

  1. singurul lucru comun intre Bono si Basescu e litera B. atat. in rest, diferenta dintre ei e la fel de mare ca aceea intre Placido Domingo si Simona Sensual. Bono e un OM cu mandat pe termen nelimitat, un spirit caritabil de sapte stele. Bono e forever, Basescu e temporar.

    RăspundețiȘtergere
  2. @denisvecinu: sunt in acord total cu tine. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. din pacate, Basescu nu e fan Deep Purple sau Led Zeppellin precum Medvedev asa ca ce dialog ar putea purta cu Bono in particular?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu ma grabesc sa judec situatia in acesti termeni ci cu totul altii: toata ziua Putin face si drege, ba conduce un avion, ba un Harley, etc. Miine-poimiine vin la ei alegerile si lupta poate va fi intre Putin si ghici cine? Medvedev. Stirea asta nu mi se pare deloc despre Bono ci despre Medvedev, in incercarea de a aparea cit mai mult in media, linga cit mai multe personalitati. Iar situatia asta nu mi se pare deloc roz, ci e doar o lupta pt. putere, in care intimplator acum apare si Bono (da, stiu cine e si in ce proiecte e implicat).

    RăspundețiȘtergere