Mai este mai putin de jumatate de ora pana la declaratia premierului, care anticipez ca va fi, in mod cert, despre cel de-al doilea nume propus pentru functia de comisar european, despre care am aflat de la presedintele Traian Basescu , la plecarea la Bruxelles.
Victor Ponta poate veni cu mai multe explicatii, legitime si corecte:
1. Jean-Claude Juncker a cerut in repetate randuri tarilor membre sa nu faca o singura propunere de comisar, ci mai multe. A argumentat, de altfel, ca atunci cand el a fost premier al Luxemburgului a trimis, in ultimele doua mandate, trei propuneri, incluzand femei intre ele si din toate "culorile" spctrului politic: PPE, ALDE, si PES. Juncker spunea ca este un gest de respect pentru presedintele Comisiei, care incearca sa isi faca o echipa.
Victor Ponta poate argumenta ca a facut exact ceea ce trebuia: sa ii ofere presedintelui Comisiei, asa cum a solicitat acesta, mai multe variante din partea Romaniei. Varinte dorite, cum arat in continuare.
2. Jean-Claude Juncker a cerut propuneri de femei pentru postul de comisar de la statele membre, stiind ca exista riscul ca Parlamentul European sa nu voteze o CE cu mai putine femei decat echipa care isi incheie mandatul, adica 7. La o prima vedere, avea doar 4 variante de femei.
Victor Ponta poate argumenta ca a trimis, asa cum i s-a cerut, si o varianta feminina. in plus, ar mai putea psune premierul, are speranta la o functie de vicepresedinte si/sau un portofoliu important, pentru ca asa a promis Juncker: ca femeile vor avea portofolii importante.
3. Jean-Claude Juncker a fost avertizat de liberalul Guy Verhofstadt ca echipa pe care si-o construieste pe baza propunerilor este puternic dezechilibrata politic si predomina PPE.
Victor Ponta poate veni cu argumentul ca ajuta la o echilibrare politica a Comisiei, Corina Cretu fiind de la socialisti, si, in plus, fiind un guvern de stanga in Romania, este firesc ca reprezentantul in Comisie sa fie de stanga. Chiar daca Dacian Ciolos nu este afiliat politic, el este perceput ca din partea PPE si asa si apare in toate inventarierile politice ale comisarilor europeni.
Problema reala este, de fapt, ca nu s-a respectat procedura interna. Fiecare stat isi stabileste procedura interna, iar Romania nu a urmat-o pe a sa, eliminand transparenta care era vizata de noua lege. Este vorba despre Legea 373/2013, care prevedere obligativitatea audierii propunerilor in cadrul unei comisii de specialitate din Parlament.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
E vremea nepotilor lui Iliescu. Nu mai mira nimic.
RăspundețiȘtergere