miercuri, 19 mai 2010

Transplantul de organe, reglementat la nivelul UE

Stiu ca probabil ultima preocupare astazi este acest subiect, insa mi se pare extrem de important faptul ca vor exista reguli la nivel european privind transplantul de organe.

Am scris pe Hotnews.ro despre asta.

Cu ani in urma am facut un reportaj despre donarea de organe, donatori, nevoia de organe in Romania. Am vorbit cu un domn care a facut transplant de ficat si m-a impresionat modul in care privea viata, modul in care se gandea la cel care ii salvase viata si povestea despre agonia asteptarii pe o lista, fara sa fii sigur ca trupul tau va mai rezista pana in momentul in care se va gasi un donator.

Atunci mi-am spus ca vreau sa fiu donator. Daca dupa moarte pot sa ajut alti oameni sa traiasca, de ce nu? Dar nu am intreprins niciun demers de-atunci, recunosc rusinata. Asa ca nu stiu daca in Romania optiunea ta poate fi consemnata undeva, printr-un simbol pe cartea de identitate, ca esti accepti sa fii donator. Ma voi interesa.

Potrivit reglementarilor europene, in doi ani va putea exista aceasta posibilitate, daca ele nu exista.

Un comentariu:

  1. Ma bucur ca mai exista cineva in afara de medicii implicati in domeniu care se intereseaza de donarea de organe.
    In unele tari exista card de donor, care nu are valoare legala dar macar arata intentia ta de a dona organe, facilitand discutia intre medici si familie.
    De ex pentru Franta: http://www.france-adot.org/
    Eu as fi curioasa si ce trebuie sa faci sa iti dai corpul pentru facultatea de medicina. Personal sunt dispusa si la asa ceva.

    RăspundețiȘtergere