Shanghai-ul s-a pregatit aproape 10 ani pentru Expozitia Mondiala care a fost inaugurata in 1 mai, iar aceasta pregatire a presupus construirea de autostrazi, de linii de metrou, tuneluri pentru fluidizarea circulatiei, prelungirea linii de tren de mare viteza Maglev (care functioneaza pe principiul levitatiei) sau un nou terminal pentru aeroport.
Mai exact, in cifre, situatia este urmatoarea: Shanghai-ul are, cu zonele limitrofe, o suprafata de 6340 de kilometri patrati, doar centrul sau avand 1500 de kilometri patrati si o populatie de 9 milioane. Sistemului de autostrazi existent i s-au adaugat alti 40 de kilometri, doua tuneluri de fluidizare a circulatiei au fost construite, linia de metrou a fost extinsa, astfel incat Shanghai-ul are acum cea mai intinsa retea de metro din lume.
Notiunea de autostrada suspendata a capatat si mai mult sens cand am vazut Shanghai-ul. Si glumele intre noi, jurnalistii, au fost ceva de genul: oare in urma unei vizite aici i-a venit lui Oprescu ideea cu autostrada suspendata?
Mie Shanghai-ul nu mi s-a parut ca arata urat, cu acele autostrazi suspendate. Si la cat de utile sunt, nu cred ca principala problema e una estetica. Oricum, Bucurestiul nu e Viena, sa strici nu stiu ce arhitectura, a fost gandul meu atunci cand am incercat, cu imaginatia, sa vizualizez astfel de autostrazi in orasul in care locuiesc. Cel mai important e sa te poti misca. Iar intr-un oras in ascensiune asta e din ce in ce mai greu. Si totusi, in Shanghai nu am stat blocati in trafic, nu am prins ambuteiaje, totul decurgea normal. Tocmai gratie acelei retele impresionante de autostrazi.
Ceea ce mi se pare cu adevarat important este interesul chinezilor de a participa la mari proiecte de infrastructura in Romania. Totul e sa reuseasca sa se bata palme in acest sens.
pai unde sunt masinile? parca sunt cam goale autostrazile astea
RăspundețiȘtergere:) asa era traficul dinspre aeroport spre centrul orasului, pozele sunt facute din autocar, intr-o zi de joi la ora 16.30. nu prea erau masini pe-acolo. altfel, sunt masini, dar traficul e fluid. sunt si niste restrictii de trafic, de genul alora care erau in Romania, cu numere cu sot si fara sot, dar asta cred ca la sfarsit de saptamana.
RăspundețiȘtergereAm fost in martie in Shanghai si am ramas la fel de placut impresionat de infrastructura. E ceva absolut deosebit...
RăspundețiȘtergereFluiditatea traficului e dată, cred, de numărul mic de autovehicule (raportat la nivelul infrastructurii si la populatie) si de stilul brambura-agresiv de pe trecerile de pietoni.
RăspundețiȘtergereP.S. Urmăresc atent jurnalul tăul shanghaiez ;) si pt asta te-am adăugat în blogroll.