luni, 16 februarie 2009

Financial Times despre coruptia din Romania

Seful biroului de la Bruxelles al Financial Times, Tony Barber, scrie pe blogul lui despre coruptia din Romania si Bulgaria si despre rapoartele de saptamana trecuta al Comisiei. Aici.

Nimic foarte spectaculos sau necunoscut. Am retinut doua idei:

  • nejustificata blandete a raportului privind Bulgaria si tonul mult mai dur la adresa Romaniei
  • faptul ca ministrul croat al justitiei crede ca tara lui e mai putin corupta decat altele deja membre ale UE si a insinuat evident Romania si Bulgaria. Nu sunt de acord; tocmai ce a fost ucis in strada, in toamna, un jurnalist croat - deci cum stau ei cu crima organizata?

Pe aceeasi tema, articolul din Romania Libera a lui Tom Gallagher. Merita citit.

2 comentarii:

  1. ma indoiesc ca din faptul ca in croatia a fost ucis un jurnalist puteti trage concluzia ca stau mai prost (sau la fel de prost) cu coruptia ca romania. daca nu aveti alte date (pe care eu nu le am, dar nu eu sunt jurnalistul...) uciderea jurnalistului croat nu spune nimic.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Dan Zeman: eu nu trag concluzii, citesc rapoartele Comisiei Europen. Iar ultimul dintre ele vorbeste despre coruptie si despre ingrijorarea privind crima organizata din Croatia, intrucat acel jurnalist a fost omorat de o astfel de organizatie criminala. Intre a avea un politician corupt - care sunt sigura ca, in final, va ajunge in instanta - si a fi omorat in strada - cum s-a intamplat si la croati, cum s-a intamplat si la bulgari - credeti-ma ca prefer sa il am pe Nastase. Pentru ca sunt absolut sigura ca latul se strange si in jurul lui.

    RăspundețiȘtergere