marți, 3 februarie 2009

Procesul de la Haga: Romania obtine aproape 80% din zona revendicata

Colegii mei de la Hotnews.ro (carora le multumesc pentru harta) au suprapus pretentiile teritoriale ale celor doua tari si solutia CIJ. Linia rosie e propusa de Romania, linia albastra de Ucraina, iar solutia Curtii e cu verde.



Romania obtine, in urma procesului de la Haga, 9700 de kilometri patrati din 12.200 de kim patrati, adica 79,34% din zona aflata in disputa cu Ucraina.

Iata comunicatul Curtii si revin mai incolo cu detalii. Il gasiti aici, coordonatele si harti: prima cu pretentiile celor doua tari, adica cele douoa linii propuse de Romania si Ucraina, a doua cu zona de delimitare identificata de CIJ si a treia cu solutia, cu linia repectiva.

Rezursele din acest teritoriu sunt 70 de miliarde de metri cub de gaz si 12 de milioane de tone de petrol.

Daca vrei sa stiti cine sunt membrii echipei de la Haga, am scris un text pentru HotNews.ro si il gasiti aici. Colegii mei au acoperit foarte bine evenimentul si va invit sa cititi aici si aici. Eu voi reveni cu comentarii dupa cursurile la care trebuie sa merg, daca tot sunt aici.

Imi place opinia lui Catalin Dimofte, analist pe probleme energetice, cu care am vorbit si eu in alte randuri si care mi-a explicat niste chestiuni care tin de domeniul sau. Este un om foarte bine informat si va recomand opinia lui privind resursele din zona castigata astazi de Romania. O gasiti aici.

Bogdan Aurescu a explicat pentru HotNews.ro, intr-un interviu pe care l-am facut prin telefon si pe care il gasiti aici, decizia de azi a CIJ si impresiile de dupa sedinta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu