duminică, 1 august 2010

Ilie Nastase a descarcat bagajele delegatiei Romaniei care se intorcea de la Shanghai

Delegatia care a participat la ziua Romaniei la Expo 2010 de la Shanghai a ajuns in tara duminica dimineata, cu doua ore intarziere de ora la care era programat.

Am urmarit pe Realitatea cu uimire aceasta stire plina de inadvertente, intrucat am facut parte din acea delegatie si intarzierea n-a fost de 4 ore, cum spune Realitatea si NewsIn, ci doar de doua ore. Prea multe bagaje incarcate a fost o presupunere mai mult a noastra, a jurnalistilor, care am vazut unele colete mari ale delegatiilor ministeriale. Explicatia oficiala primita de la comandatul aeronavei a fost urmatoarea: chinezii nu au aranjat bine bagajele in avion astfel incat el a fost dezechilibrat, iar la turarea motoarelor, cantarul de pe roata a semnalat asta computerului de la bord.

Astfel, capitanul a decis sa se intoarca la pozitia initiala pentru a se rearanja bagajele si avionul sa fie echilibrat. Mai mult, la decolare am fost anuntati ca, dimpotriva, nu este o greutate suficienta si pasagerii de pe locurile din spate si cei mai corpolenti au fost adusi - pana la atingerea altitudinii de croaziera - pe locurile din fata avionului. Astfel s-a produs o intarziere de doua ore la decolare.

In avion se aflau Orchestra Nationala Radio, Hagi, Nastase, Andreea Banica, Gheorghe Zamfir, Claudiu Bleont, personal din ministerele de Externe si Turismului si delegatiile de presa ale celor doua ministere. Cei doi ministri, Udrea si Baconschi au plecat din Shanghai cu o zi mai devreme, vineri, cu curse de linie.

Stirea este insa alta. La 3 dimineata, cand am ajuns a salonul oficial, ni s-a spus initial ca va trebui sa mergem sa ne recuperam bagajele - pentru 160 de oameni - de la benzile de la sosiri internationale. O idee absurda, intrucat - potrivit argumentelor directorului de protocol de la MAE - cum sa bagi 160 de oameni la sosiri, cand ele sunt diferite. In final, dupa o cearta in aeroport cu seful de tura, s-a obtinut ca bagajele sa ne fie aduse la salonul oficial, mai precis in parcarea acestuia.

Asa ca initial au fost aduse trei containere si toti ne intrebam ce se intampla, ca nimeni nu le deschidea. Ilie Nastase a avut initiativa si a inceput el sa descarce bagaje, fireste, in cautarea propriului bagaj. Atunci s-au mai alatura alti doi tipi si l-au ajutat, insa Nastase a descarcat primele doua containere.

Fara nicio fita, fara nicio problema, in timp ce, de exemplu, Emil Hurezeanu se isi cauta bagajul printre cele descarcate si repeta nervos: "Nesimtitii dracului". Iar cei de la aeroport nu au facut decat sa aduca in parcarea salonului oficial bagajele.

In conditii normale, cand te intorci dintr-o calatorie cu o cursa oficiala se aduc bagajele si sunt aliniate fie in salonul oficial, fie afara, in functie de numarul membrilor delegatiei, iar fiecare si-l recupereaza de acolo.

O calatorie cu peripetii, insa nu atat de catastrofica precum a descris-o Realitatea. Cred ca trebuie pastrate proportiile si detaliile prezentate corect. Jurnalistii au speculat ca sunt prea multe bagaje, cand echipajul insista ca nu aceasta e problema, iar intarzierea a fost de 2 ore- 2 ore si jumatate.

COMPLETARE: Pentru cei nedumeriti ca n-am putut sa ne luam singuri, de la banda bagajele, explicatia este foarte simpla: cand zbori cu o cursa oficiala, nu ajungi la sosiri internationale, ca si atunci cand ai zbura cu o cursa de linie. Ajungi la salonul oficial, care este in alta parte. Iar ca sa ajungi la benzi trebuie sa te duca la sosirile internationale. N-ar fi fost nicio problema (nu era o chestiune de fita), insa toti am fost debarcati la salonul oficial si va imaginati ca nu am fi fost lasati pe langa piste sa mergem pe jos, 160 de oameni, spre sosiri. Sunt doua parti separate ale aeroportului. Asta era problema. Iar lucrurile se complicau putin - trebuiau probabil aduse vreo 2-3 autobuze sa ne duca acolo, adica mai complicat decat a aduce bagajele la "oficial".

10 comentarii:

  1. acum mi se pare interesant faptul ca 160 de oameni nu au putut sa-si ia bagajele de la sosiri.

    RăspundețiȘtergere
  2. "am vazut unele colete mari ale delegatiilor ministeriale"

    Aveau bagajele pline cu Patek Philippe si Breguet de 10 dolari bucata.

    Aia mai nesofisticati sau neplimbati prin lume au luat doar Rolex si Omega.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tot n-am inteles de ce nu ati putut sa va recuperati bagajele de pe banda rulanta de la sosiri asa cum fac alte mii de oameni in fiecare zi. Si in felul acesta nu trebuia sa descarce Nastase bagajele dumneavoastra.

    160 de pasageri este absolut normal la orice zbor continental, deci nu era nici un fel de problema, se pare insa ca romanii s-au domnit si au ajuns la vorba lui lenesului cu posmagii.

    RăspundețiȘtergere
  4. emil hurezeanu îşi căuta bagajul printre cele descărcate şi recita din boc: "nesimţiţii dracului!"

    RăspundețiȘtergere
  5. ne mai miram in 2010 ca Realitatea nu prezinta in mod corect realitatea?
    speram insa ca doar R si A3 sa aiba aceasta atitudine, dar o stire prezentata in mod similar la 4 televiziuni (Realitatea, A3, PRO TV si TVR) mi-a mai schimbat parerea. acum vreo 2 saptamani au fost examenele nationale pentru titularizarile profesorilor. fara exceptie, rata de promovabilitate de doar 35% a fost prezentata ca o catastrofa pe toate cele 4 posturi. la TVR insa s-a avut ideea de a chema si pe cineva de la MEC sa dea explicatii. iar explicatiile de bun simt au fost ca da, foarte bine ca au trecut 35%, ca e concurenta si ca doar cei mai bine pregatiti candidati trebuie sa ajunga profesori. mai mult decat atat, 35% insemna vreo 13000 de oameni in conditiile in care erau disponibile doar 5000 de locuri. in mod normal, discutia trebuia sa se termine aici. cu toate astea, Adriana Muraru de la TVR insista sa prezinta "catastrofa" care s-a intamplat si marea nenorocire, ignorand complet raspunsurile invitatei.
    da, si eu cred ca reaua vointa a presei e o amenintare la adresa sigurantei nationale :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Tu nu vezi decat povestea celor 2 ore. Momentele organizatorice nu le vezi? Incepand cu stewardul sau pilotul care ar fi trebuit sa fie prezent la cala pentru incarcare. Unde a fost? Continuam cu aceste momente in care te miri, impreuna cu Hurezeanu, ca la delegatia oficiala nu v-au pus bagajele in mana cu multumiri... IA uita-te putin si la noi cei care calatorim ca simpli turisti... (simpli calatori) tratati cu scarba, pe banii nostri... Voi macar nu v-ati platit cursa "oficiala". Stiti ce ar trebui? Sa va dam afara pe voi (calatorii oficiali), sunteti in plus... si sa ii dam afara si pe cei care isi bat joc de banii nostri. Am platit servicii de care nu beneficiem sau beneficiem in scarba, cu bagajele distruse, bagajele calcate in picioare, samd. Aproppo ai doaua ore?

    RăspundețiȘtergere
  7. prostilor si chinezii isi bat joc de noi.chiar nu vedeti? si in romania fac ce vor ca organele de control sunt incompetente,corupte si nenorocite iar tara si prestigiul ei uitati unde au ajuns.

    RăspundețiȘtergere
  8. "Nesimtitii dracului", repeta Hurezeanuu.
    "Nesimtitii dracului", zic si eu despre el si cei de la iRealitatea.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu stiu din care aeroport a decolat avionul delegatiei romane, dar stiu ca La Shanghai Pudong International Aeroport, se decoleaza si aterizeaza zilnic 540 de avioane, iar la Shanghai Hongqiao International Aeroport, 560 de curse pe zi, cei de acolo au multa experienta, nu cred ca este drept sa ca Tarom sa dea vina chinezilor, Lui Tarom sa-i fie de rusine! Apropo, sunt chinez.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu stiu din care aeroport a decolat avionul delegatiei romane, dar stiu ca La Shanghai Pudong International Aeroport, se decoleaza si aterizeaza zilnic 540 de avioane, iar la Shanghai Hongqiao International Aeroport, 560 de curse pe zi, cei de acolo au multa experienta, nu cred ca este drept sa ca Tarom sa dea vina chinezilor, Lui Tarom sa-i fie de rusine! Apropo, sunt chinez.

    RăspundețiȘtergere