joi, 12 iulie 2012

Ponta anunta declaratii de presa dupa intalnirea cu Barroso. Comisia spune ca va fi cel mult o declaratie scrisa a presedintelui Barroso

Cum urmaresc vizita premierului Ponta la Bruxelles de la Bucuresti, mi-am zis sa ma asigur ca vad declaratiile ca sa stiu despre ce se vorbeste. In plus, am consulat programul - modificat de o gramada de ori, ba au fost bagate, ba au fost scoase declaratii de presa - ca sa fiu sigura ca nu ratez momentele. Iata cum arata cele mai importante momente de astazi:

14.45-15.15 Întrevederea domnului Victor PONTA, Prim-ministru al României, cu domnul Herman VAN ROMPUY, Preşedintele Consiliului European
                   Locaţie : Parlamentul European
                   Precizam ca nu vor fi declaratii de presa la sfarsitul intalnirii.

16.15-16.45 Întrevederea domnului Victor PONTA, Prim-ministru al României, cu domnul José Manuel BARROSO, Preşedintele Comisiei Europene
                   Locaţie : Sediul Comisiei Europene
           Declaraţii de presă la finalul întrevederii

Ieri am vorbit cu unul dintre ofiterii de presa pe care i-a luat premierul cu el la Bruxelles si mi-a spus ca stie de declaratii la Copmisie, dar nu stie unde vor fi ele si daca vor fi transmise pe EBS.

Asa ca sun la Comisie, la unul dintre purtatorii de cuvant care se ocupa de acest moment si intreb: vor fi date declaratiile de dupa intrevedere pe EBS?

Nu vor fi declaratii de presa, mi se raspunde. Nu am hotarat exact cum va fi, daca va fi o declaratie scrisa a presedintelui Barroso sau nu, acum suntem in procesul de luare a unei decizii, insa in mod cert nu va fi un press point la VIP corner. Ce e asta? E locul unde se fac declaratiile cand presedintele primeste in vizita oficiali ai diferitelor state sau invitati alaturi de care vrea sa faca declaratii.

Uimita, ii spun omului: dar in programul trimis de guvern privind vizita premierului sunt trecute declaratii de rpesa in urma intalnirii. Nu au fost convenite? Nu, nu s-a discutat asta, a fost raspunsul.

Prin urmare, este posibil sa existe un comunicat cu o declaratie scrisa a presedintelui Comisiei. Asta este situatia de la ora 12.50. Cert este, mi s-a spus, ca cei doi nu vor avea declaratii comune.

Eu zic sa vedem si sa asteptam, cine stie, lucrurile se pot schimba pe parcurs.

Am cerut explicatii referitor la discutia separata, pe langa discutia privindr aportul MCV, in Colegiul Comisarilor privind situatia politica din Romania. Am cerut explicatii referitor la declaratia lui Viviane Reding si cam ce-ar fi vrut sa sugereze. Situatia e clara: in momentul discutarii MCV, sigur ca se va discuta situatia politica din Romania. E discutia in acest context, mi s-a spus, nu una separata si Reding n-a insinuat altceva. Nu e nimic exceptional, poate doar situatia din Romania, dar asta e completarea mea.


UPDATE: Aud corespondenta de pe Digi 24 de la Bruxelles si jurnalistul spune ca Ponta a motivat absenta declaratiilor de presa prin faptul ca ar pierde avionul.

UPDATE 2, ora 18.28, dupa intalnirea cu Barroso: Ponta explica faptul ca Barroso va emite o declaratie scrisa de presa dupa intalnire, iar declaratia in fata presei o va face dupa ce va discuta in Colegiul Comisarilor, asa cum e uzual, explica premierul roman. Mai mult, barroso urmeaza sa se vada cu 8 ambasadori si se simtea vinovat ca intalnirea a durat mai mult decat era programat.

3 comentarii:

  1. Mda, si daca pierzi avionul, tre sa iei trenul. Nasol.

    Sa nu uitam ca atunci cand Geoana trebuia sa vina la o dezbaretere cu Basescu in timpul campaniei electorale, acelasi ponta a motivat ca nu poate sa vina pentru ca este "in teritoriu".
    Da, era la Ploiesti, departe rau, trebuia sa schimbe caii ca sa ajunga la Bucuresti...

    Mincinos mic...

    RăspundețiȘtergere