vineri, 5 iunie 2009

UPDATE: Credeti ca Parisul e locul potrivit pentru a lansa campania de promovare a Romaniei?

Doi colegi in redactie isi puneau intrebari asupra utilitatii campaniei turistice a Romaniei, pe care o lanseaza vineri ministrul Elena Udrea la Paris, mai ales ca, spunea unul dinte ei, nu este foarte probabil ca francezii sa vina in vacante in Romania.

Am intervenit in discutie si am spus un ferm DA. Parisul este vizitat in fiecare an de aproximativ 14, 3 milioane de turisti din intreaga lume, asa ca este un loc de pornire foarte bun. In Paris, nu te adresezi doar parizienilor, doar francezilor, te adresezi si acelor 14 milioane de potentiali turisti.

E adevarat, din moment ce vad Parisul, probabil ca urmatoarele lor planuri de vacanta nu vor include Romania, insa cine stie? Am fost acum vreo doua saptamanai la munte si am vazut vreo doua grupuri de japonezi, care venisera sa viziteze Pelesul. Am comentat amuzati: "Da, dupa ce au vazut toata lumea, au ajuns si in Romania". Dar au ajuns.

De ani de zile vad pe CNN spoturi la Muntenegru, Croatia, Armenia chiar. Iertati-ma, dar pentru mine Armenia nu este, cel putin in acest moment, o destinatie turistica. Mai am multe de vazut in Europa si in alte zone ale lumii, desi marturisesc ca vreau neaparat la un moment dat sa bifez si Caucazul si Asia Centrala.




Melodia asta a ajuns sa ne obsedeze, pe mine si pe prietenul meu. Spotul asta de promovare a Croatiei ruleaza pe CNN, post pe care noi ne uitam foarte mult, din 2007. Eram in vacanta de vara, la inceput de septembrie in Antalya si ne-am spus: anul viitor mergem in Croatia.

Anul trecut, am fost in Croatia. Spotul rula in continuare. Anul acesta, spotul apare pe CNN, poate nu chiar atat de des ca in anii anteriori. Cand au melodia, prietenul meu imi spune: "Mama, nu mai vreau s-o aud, gata, am fost in Croatia, ma obsedeaza".

Exact, ne obsedeaza melodia, dar asta nu e decat o bila alba pentru Ministerul croat al Turismului. Nu mai trebuie sa ne uitam la ecran, stim clar ca e reclama la Croatia. O mai stim si pe aia la Muntenegru. De ce? Nu, nu suntem fani ai reclamelor tv, dar autoritatile acestor tari au promovat atat de intensiv turismul, incat iata ca si-au atins scopul: e un puternic brand awarness. Romania are nevoie de asta.

Mai este un spot pe care il vad de ani de zile: la Egipt. Dupa e l-am vazut pe CNN, acum l-am vazut la Movieplex, in Plaza, inainte de inceputul filmului si pe niste canale romanesti.

Toti fac asta, toti isi promoveaza tarile. E un inceput bun si pentru Romania. Sa lanseze campania la Paris, e un loc perfect! Sper ca spotul sa fie reusit, sper ca inteaga campanie sa fie reusita, la nivel de creatie. Sper ca promovarea in Paris sa fie reusita si sa merite cei 70.000 de euro, cat am inteles, dintr-o discutie cu cineva din minister, ca a costat panotajul prin capitala Frantei.

UPDATE: Videoclipul il puteti vedea aici.
Sincer, care e diferenta fata de reclamele la BRD? "Clipul a fost realizat pe baza intelegerii intre Ministerul Turismului si BRD", zice Mediafax. :D Ahaaaaa, inteleg...

Hagi, Nadia si Ilie Nastase - ma intreb cand vom gasi si alte simboluri? Mda, probabil cand romanii vor mai face performanta. Pe mine nu m-a impresionat, recunosc, dar nu sunt un specialist in publicitate, e parerea unui privitor.

4 comentarii:

  1. De acord. Promovam, facem , dregem si ii convingem pe germani, francezi, olandezi etc.. sa vina sa isi petreaca concediul in Romania. Si dupa ce vin aici ce facem ? Ce le oferim ? Mizerie si manele ? Marlanie si note de plata umflate ? Inteleg ca Nutzi e blonda si atat o duce capul dar un minimal bun simt ar fi dus la concluzia ca mai intai facem in ordine in mizeria numita turism romanesc si abia apoi il promovam.
    Si daca tot sustineti bani aruncati pe geam , va rog ,raspundeti-mi la o intrebare : cum vor ajunge zecile de mii de turisti straini pe litoral ?

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim: E important ca Romania sa fie vizibila, pana acum a fost inexistenta in Occident, se stia doar despre lucrurile rele de aici. Chiar credeti ca aceasta campanie va duce la o "invazie" de turisti? Eu o vad ca pe o campanie de awarness, poti afla despre Romania, e prezenta acolo, vezi bannere cu Romania.
    Da, conditiile sunt execrabile, autostrazile inexistente.
    Totusi, nu cred ca sunt bani aruncati pe geam. De undeva trebuie inceput.

    RăspundețiȘtergere
  3. Neaparat. La Paris umbla cainii cu Vuitton sub coada.

    RăspundețiȘtergere
  4. De acord cu inceperea campaniei la Paris, DAR ... ce le oferim? Ne mandrim cu obiectivele turistice montane, vazute printre gunoaie, sosele (mai bine zis ulite) si ospatari care abia stiu sa articuleze corect 2 cuvinte in romana si care nu stiu cum sa te jegmaneasca mai repede.
    Intai sa invatam ce inseamna turism si apoi mai vorbim.

    RăspundețiȘtergere