marți, 9 iunie 2009

Daca n-ar fi gresit, Boc e chiar simpatic



Ca sa fie clar de la inceput:

Ciutacu - mi-e indiferent, nu ma uit la emisiunile lui, am urmarit inregistrarea pe net a interviului cu Elena Basescu, pentru ca eram curioasa, a fost cel mai lung timp in care l-am urmarit. Altfel, nu il citesc, mai ajung pe blogul lui atunci cand se refera altii la el, m-a ingretosat o postare despre Elena Udrea (care nu mi-e simpatica) in care a folosit niste dejectii verbale care nu cred ca isi au locul niciunde, nici macar pe net, pe un blog personal. Nu il consider o persoana civilizata, cu cei 7 ani de acasa, lacunele de educatie (sau o fi infumurare) fiind evidente in limbajul pe care il are, in tonul pe care vorbeste. Dar tot ce am scris mai sus nu mi-l face nici simpatic, nici antipatic, il ignor, cu micile exceptii amintite. Nu ma deranjeaza ca zice despre HotNews.ro unde lucrez ca este "Oficina de net" a Jucatorului, adica a lui Basescu.

Boc - Nu sunt fan Boc, ba uneori (atunci cand ma gandesc la cate-o declaratie de-a lui, cand o aud sau o citesc) il consider total nepotrivit pentru postul pe care il ocupa. Cred ca ii era mai bine pe o functie si o pozitie in care chiar era competent, sau ziceau altii ca era competent. Multi spun ca este un bun constitutionalist, un bun profesor. Asa o fi. Cred ca guvernul pe care il conduce face prostii, deci probabil il conduce prost.

Acum sa ma refer la filmulet, dupa ce am clarificat ca nu sunt de partea niciunuia. Antenele nu aveau cum sa nu foloseasca o inregistrare ca asta, fie ca i-au dat-o lui Ciutacu sa o puna pe site, fie in alt fel. Boc a fost nepermis de neatent si naiv sa il injure pe omul de la Antena chiar in prezenta colegilor lui de la Antena: ca reporterul si operatorul sunt colegi de trust cu Ciutacu, nu? Si sa o faca tare, nu in gand. Si sa nu se gandeasca la faptul ca putea fi inca deschisa camera, asa cum s-a intamplat.

Pe de alta parte, Boc e ardeleanul ala molcom si cand injura: n-o face cu forta, furia si vigoarea celor din sud, si cu atat mai putin cu limbajul lor. "Derbedeul dracului" mi-a suscitat amuzamentul si mi l-a facut simpatic pe Boc pe moment. E funny cum isi varsa el mania. Si e chiar politicos in injuratura asta. Stiu e absurd ce spun, o injuratura sa fie politicoasa, e o contradictie in termeni, insa e ceva de genul "Du-te naibii". Cand eram mica si stiam ca nu am voie sa injur, mi-au zis copiii din fata blocului ca du-te naibii nu e asa porcarie si le e permis copiilor. Ei, nu mi-era permisa nici asta, insa am avut curajul sa o pronunt, fata de alte cuvinte mai grele.

Mi se pare ca Ciutacu isi face o caruta de reclama cu asta si evident este o noua ocazie de a spune ca Boc e pajul lui Basescu, injurand tonomatul. Hai sa fim seriosi, ce dracu'!

Fiecare dintre noi ne injuram interlocutorii, mai pe fata, mai in barba, mai in gand. Ii injuri uneori in gand si pe cei dragi, cand te aduc la exasperare, darmite pe straini.

Stiu, nu e politicos, e gresit, dar n-as pune injuratura lui Boc pe acelasi loc cu "tiganca imputita". Da, sunt inadmisibile ambele, insa eu, ca jurnalist, nu m-am simtit insultata nici de Basescu, nici de Boc. Nu au injurat breasla, au injurat doua persoane si nici nu cred ca au tintit breasla, ci niste oameni care i-au scos din sarite. Cred ca s-a extrapolat si s-a generalizat, ca jurnalistii sunt insultati.

Oricum, breasla asta a jurnalistilor e total lipsita de solidaritate. A vorbit despre Andreea Pana pentru ca a fost subiect de presa pentru multi injuratura lui Basescu si consecintele, mersul lucrurilor, mai degraba decat s-a simtit solidara cu ea. Haideti sa nu fim ipocriti! Si, cand ai o atitudine mai agresiva, iti asumi orice fel de raspuns. Nu esti de acord cu el, nu esti de acord cu tonul, insa asta e. Nu te astepti neaparat ca la o intrebare dificila sau agasanta sa primesti raspunsul pe care l-ai vrea. Stii clar ca interlocutorul va incerca sa se eschiveze, nu toti dau pe goarna lucrul la care te astepti.

Anyway, cred ca niciun politician nu ar trebui sa isi permita sa injure un jurnalist, fiindca treaba lor e sa puna intrebari, intrebari care nu le convin. Insa, pe de alta parte, n-as extinde o injuratura adresata unei persoane la o intreaga breasla. Dar asta n-are de-a face cu injuratura lui Boc.

Ceea ce vroiam sa spun e ca Boc mi s-a parut chiar simpatic, injuratura si tonul m-au amuzat, desi a gresit. DA, A GRESIT! Dar voua nu va vine sa ii injurati pe interlocutorii care va irita? Mie-mi vine, recunosc. Si o fac, in gand. :))

Un comentariu:

  1. Foarte elegant.
    Voi reveni.
    Sunt flămând după jurnalişti oneşti şi-n ultima vreme pe ogoarele patriei e secetă mare.

    RăspundețiȘtergere