marți, 1 decembrie 2009

Stockholm (I)

Saptamana trecuta am fost doua zile in Stockholm si m-am simtit minunat. De fiecare data cand merg in tarile scandinave am senzatia ca sunt intr-o alta Europa. Si, in toate cele pe care le-am vazut - Suedia, Norvegia, Finlanda - mi-au placut oamenii. Sunt atat de frumosi.

Partea deprimanta este legata de faptul ca pe la ora 14 si un pic incepea sa se insereze. In acest sens, Marina, o colega de la Jurnalul National, a gasit ieri o stire pe AFP: "Le soleil a brillé à Stockholm seulement 17,5 heures en novembre, le pire ensoleillement depuis 2000 pour ce mois de l'année, selon des données de l'institut météorologique suédois. Le soleil n'a été visible dans la capitale suédoise que 35 minutes en moyenne par jour lors du mois de novembre, selon SMHI".

Oare cum e sa traiesti intr-un oras in care, intr-o luna de zile, soarele a stralucit doar 17,5 ore? Stiu, rata sinuciderilor este ridicata, la fel si bolile psihice.

Si totusi, orasul asta e minunat si cred ca am fost norocoasa ca am prins doua zile frumoase, insorite. Las imaginile sa vorbeasca de la sine.

Posta regala, ansamblu (sus) si detaliu (jos). Fotografiile sunt facute de colega mea Magda Barascu. Multumesc, Magda!


Gara Centrala. Ca sa ajungi de la aeroportul Arlanda in centrul orasului, la gara, exista un tren expres. Biletul este echivalentul a 24 de euro, in timp ce cu autobuzul, pretul e la jumatate, 11,9 euro.







Hotelul in care am stat in Stockholm, foarte dragut si nou.


Apropo de Suedia, cand m-am intors am vazut acest articol in EVZ. Merita citit.

2 comentarii:

  1. Tara asta are presiunea fiscala printre cele mai ridicate din lume !
    Cum de nu vor sa vina in Romania ?
    Interesant ca este si tara unde un ministru demisioneaza pentru probleme infinit de mici !
    Daca mergeati prin nordul tarii , aveati ocazia sa vedeti aureolele boreale si sa experimentati 6 luni de noapte !

    RăspundețiȘtergere
  2. @Stefan A: din pacate n-am avut suficient timp nici pentru Stockholm. Apropo de asta, am citit cand m-am intors un super-articol despre oamenii strazii din Suedia. Inteleg de ce presiunea fiscala e care e, dar altfel, si protectia sociala e alta. Cred ca de-asta nu vor sa vin in Romania, nu?:)

    RăspundețiȘtergere