miercuri, 4 noiembrie 2009

Gripa porcina, carantina, tuse, paranoia, nesimtire

Sunt plecata de la 7 dimineata de acasa, pe o vreme in care n-ai scoate afara niciun dusman: frig si ploaie. Si in drumurile mele am avut timp berechet sa ma gandesc la gripa noua si la pericolul contactarii ei.

Am vazut ca politicienii au reusit sa politizeze ieri pana si acest subiect, ca deh, e campanie electorala si nu trebuie irosita nicio ocazie. Nu trebuie sa ne isterizam, dar nici nu trebuie sa ignoram situatia. Sa fim serioasi, nu ai cum sa eviti aglomeratiile daca mergi la serviciu. Ma rog, eu nu am cum, din moment ce circul cu mijloacele de transport in comun.

Prin urmare, singurele masuri pe care le pot lua e sa incerc sa evit aglomeratiile, insa doar cand e posibil si sa ma spal foarte des pe maini. E ciudat, dar m-a amuzat cand am remarcat ca gelul dezinfectant - pe care il aveam in geanta inca din concediu si pe care probabil l-am folosit atunci de doua ori - troneaza pe biroul meu la serviciu si din cand in cand imi dau pe maini cu el. E ridicol, stiu. Cand vreau o pauza, ma spal pe maini la baie. Nu exagerez, insa am remarcat aceasta atentie sporita.

Azi in troleibuz m-a iritat un barbat care tusea insistent si nu avea bunul simt sa isi puna mana la gura. Era o tuse tabacica, dar tot iritant era, pentru ca nu avea minimul gest de bun simt de a-si pune macar mana la gura, daca nu sa tuseasca in batista. Cand, la coborare, fiind langa mine mi-a tusit in apropierea fetei, am facut gestul ostentativ de a-mi trage esarfa peste gura. Este inadmisibil sa fii intr-un autobuz, unde distantele interpersonale sunt mici, si sa n-ai bunul simt de a pune mana la gura.

Ma gandeam ca nici nu e prea greu sa iei un virus in conditiile in care sunt o gramada de nesimtiti printre noi. Nu degeaba tot apar la televizor indicatiile de evitare a imbolnavirii, printre care si recomandarea de a tusi in batista. Si totusi, sunt destui care par sa nu le fi vazut. Sau o doar o chestiune de bun simt, de educatie, de cei 7 ani de acasa.

Dentistul meu are cabinetul in Spitalul Colentina. Si astazi aveam programare. Am uitat initial ca toate spitalele sunt in carantina, dar mi-a amintit cand l-am vazut pe bodyguard-ul de la poarta, care avea o masca pe gura. Vorbea la telefon, asa ca am intrat fara nicio problema.

Alti pacienti insa n-au avut acelasi noroc. Dentista mea mi-a spus ca inaintea mea au fost pacienti care chiar au avut probleme sa intre si au si. Ceea ce mi s-a confirmat la iesire, cand un domn incerca sa il convinga ca are programare pentru niste analize de o luna de zile si ca acum trebuie sa le faca. Iar bodyguard-ul, important cu masca aia pe fata, ii repeta pe un ton obraznic ca e carantina.

Eu cred ca trebuiau stabilite niste reguli atunci cand a fost institutita carantina. Este absurd sa nu ii iei in calcul si pe cei cu tratament ambulatoriu.

Si cand ma gandeam ca totusi avem exagerari pe alocuri, urc in tramvai si la statia urmatoare urca si o doamna, genul ala mai in varsta si panicos, cu o masca pe figura. Vorbea cu amica ei si a remarcat privirea mea insistenta. Insa nu intelegeam de ce trebuie duse la extrem niste lucruri. Pe de alta parte, atunci cand iti tuseste cineva in fata, mai ca ti-ar prinde bine o masca pe figura.

Sunt absolut convinsa ca trecem noi si peste gripa asta. Ca in fiecare an, este sezonul gripei, fie ca e porcina sau nu. Citeam ieri ca in SUA mor 36.000 de oameni anual din cauza gripei obisnuite. Trebuie insa sa nu devenim isterici, paranoici si sa avem mult bun simt.

Un comentariu:

  1. tocmai am revenit din anglia; as putea spune ca pe acolo nu prea pareau isterizati, iar stirile nici pe departe nu au atins acest subiect; cel putin nu cat am stat eu pe acolo

    ce am vazut, insa: gel dezinfectant la baie, de folosit dupa ce te speli pe maini, iar pe eticheta scria ca omoara 99% din bacterii (ma rog, poate doar marketing)

    de asemenea, erau destul de multe afise despre cum sa eviti gripa- prin respectarea unor reguli minime de igiena; afisele astea erau, insa, mai putin dese decat cele pt evitarea incendiilor (bine, sa zicem ca alea impotriva incendiilor sunt impuse prin lege)

    oricum, cat am stat acolo nu am auzit vorbindu-se despre asta

    la noi, intradevar, exista o multime de nesimtiti

    RăspundețiȘtergere