marți, 17 martie 2009

London Zoo - Tristete sau astenie de primavara in randul animalelor

Am facut o vizita la gradina zoologica din Londra. La cat de mult imi plac animalele, nu puteam rata "cea mai veche gradina zoologica din Europa", cum e ea descrisa in pliante. Speram sa fiu impresionata, dar marturisesc ca nu a reusit sa detroneze in inima mea gradina zoologica din Viena, de la Schonbrunn.

Multa animatie, multe familii cu copii de toate varstele, multi tineri , cupluri de adolescenti sau adulti, oameni in varsta, ce mai gradina zoologica era plina de viata pe alei si in spatiile verzi. Mi-a placut la nebunie faptul ca familiile si-au adus sacosa cu mancare de acasa si paturica si la ora pranzului s-au asezat pe iarba - sunt zone special amenajate pentru picnic - si au mancat, iar pustii s-au odihnit un pic dupa alergatura. Duminica a fost o zi frumoasa, insorita, cu 15 grade Celsius, numai buna de stat in aer liber. London Zoo este in Regent'sPark, asa ca plimbarea mea de la statia de metrou pana la intrare mi-a luat cam jumatate de ora.


Ei bine, in ciuda animatiei vizitatorilor, sau probabil tocmai de aceea, animalele m-au dezamagit cumplit prin apatie. Asta a fost impresia pe care mi-au facut-o si, privind pozele, exact asta imi reflecta ele. Vi le arat mai jos, sa vedeti despre ce vorbesc:




Gorila mi-a placut teribil. Statea si se uita prin geam la copilasii care incercau sa ii atraga atentia, dar atitudinea ei era intr-un socant contrast cu animatia de dincoace de sticla. Pustii tipau, dadeau din maini, se inghesuiau sa o priveasca in ochi, iar ea statea cu capul sprijinit de geam si lingea sticla la intervale regulate (n-am avut loc de pici sa surprind acea atitudine), ca in final sa ii priveasca de la distanta. Erau trei gorile, una dormea intr-un hamac, in timp ce cealalta ne intorsese spatele, preocupata sa isi curete unghiile.



Pasarica asta (sterling se cheama in engleza, cred ca e mierla, dar poate ma insel) a fost cel mai vesel animal pe care l-am vazut. Si canta de mama focului.




O reptila uriasa, dragon - in engleza - se misca atat de incet de aveai impresia ca e in reluare.



Hipopotamul asta mi-a atras atentia prin melancolia lui. Ciudat este ca, de partea cealalta a gardului, in cealalta jumatate de bazin, era un altul care statea exact in aceeasi pozitie. Parca ar fi fost doi iubiti certati care stateau spate in spate. :)



Felinele sunt preferatele mele - fireste, dupa ursii koala - iar tigrii, superbi de altfel, dormeau ca valiza-n gara. Unul dintre ingrijitori - un batranel cu ecuson de voluntar - mi-a vazut dezamagirea si mi-a spus ca tocmai ii hranisera, de-asta dormeau. "Dar esti norocoasa, ca il poti vedea chiar si dormind, femela s-a ascuns pe undeva de nici n-o zaresti", m-a consolat el.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu