luni, 12 octombrie 2009

Comisarul european - Orice portofoliu am obtine, Ciolos trebuie trimis comisar

Premierul Boc a anuntat oficial nominalizarea lui Dacian Ciolos pentru postul de comisar. De ce? Pentru ca maine probabil va cadea Guvernul si nominalizarea trebuia facuta.

Mi se clarifica un lucru: nu conteaza portofoliul, probabil stim ca l-am pierdut pe cel al agriculturii, insa Ciolos trebuie sa fie in Comisie. E agreat si asta e, e decis sa fie trimis, indiferent de portofoliu.

Eu faceam mereu legatura intre portofoliul agriculturii si numele lui Dacian Ciolos, pentru ca imi imaginam ca va fi trimis comisar doar daca obtinem acest portofoliu, altfel va fi luata in considerare o alta persoana, poate mai specializata sau cu competente pe domeniul pe care l-am obtine. Adica nu ma gandeam sa il vad pe Dacian Ciolos la... sa zicem.... cercetare... sau.... taxare sau extindere. Mie Ciolos mi se pare un profesionist, dar pe agricultura. Nu comentez aici competentele lui pe alte domenii, nu le stiu. Stiu insa ca l-am apreciat mereu pe agricultura, i-am apreciat modul de a comunica, intotdeauna onest si incercand sa se faca inteles, explicand lucrurile in asa fel incat sa pricepi despre ce vorbea. Dar nu mi-l imaginam in alt loc, preluand un alt portofoliu.

Azi am avut o revelatie: daca Barroso cere 3 nume, Bucurestiul ii da unul: Dacian Ciolos. Indiferent ce portofoliu va repartiza apoi Barroso Romaniei. Autoritatile sustin inca faptul ca avem sanse la agricultura. Am scris pe HotNews.ro vineri ca li s-a cam spus ca n-au nicio sansa la agricultura, ca portita asta e inchisa. Boc n-a mai zis nimic de portofoliu, in sfarsit a inteles ca trimite numele. Si cum stie ca am pierdut portofoliu, n-are sens sa mai persiste. Dar Dacian Ciolos va fi comisar. Asta doar daca Barroso nu va zice, ca in cazul lui Vosganian, NU.

Ma intreb insa daca toata aceasta poveste si vehiculare a numelui sau de luni de zile nu il va afecta pe Ciolos. Am vorbit imediat dupa anuntul lui Boc la Bruxelles. Unde se considera ca Boc a facut o prostie. De ce?

1. pentru ca numele n-a fost convenit inca cu Barroso - adica trebuie sa zica Barroso ok, asta e omul ca sa te apuci sa faci anuntul oficial
2. a "ars" intens numele lui Ciolos vehiculandu-l de atatea luni de zile
3. momentul anuntului e prost, chiar daca cei de-acolo inteleg ca graba e suscitata de caderea Guvernului - numai ca sunt niste reguli, care trebuie respectate

Autoritatile dau, inca o data, dovada administrarii proaste a acestei chestiuni. Incep sa obosesc cu acest subiect. Ok, ne-am lamurit, Dacian Ciolos va fi comisarul Romaniei. Sau asta vor acum premierul si presedintele, ca inteleg ca presedintele urmeaza sa fie instiintat, dar Boc anunta ceea ce zicea presedintele acum catva timp. Presedintele Romaniei, desi, procedural, n-are niciun rol: premierul desemneaza comisarul si il comunica presedintelui Comisiei Europene. La noi, Basescu n-are cum sa se tina deoparte de la aceasta chestiune. Cei de la Comisie mi-au spus clar: in toate tarile, premierul desemneaza comisarul, cu exceptia Frantei, care e republica semiprezidentiala.

E stupid: presedintele vorbeste despre Ciolos ca varianta de comisar, Boc il anunta comisar, dupa care spune ca il va anunta pe presedinte. ce? Ca a facut anuntul oficial? Ca numele oricum de-acolo i-a venit, de la Cotroceni.

Of, am obosit. Sa faca odata Barroso echipa! Si succes dlui Ciolos. Sper sa nu ii fie atat de greu cat imi imaginez eu ca-i va fi. :)

3 comentarii:

  1. Tot dosarul a fost tratat aberant. E o mare eroare nominalizarea lui Ciolos cu orice pret. La agricultura era cit de cit OK dar pe orice alt portofoliu va fi trantit de parlament. Speranta e ca Basescu sa numeasca variante.

    RăspundețiȘtergere
  2. E ciudat si trist ca nu s-a invatat mare lucru de la ultima gafa cu Vosganian. Bucurestiul pare rupt de politica interna de la Bruxelles.

    Dar totusi nu cred ca Boc putea astepta nominalizarea candidatului tinand cont ca de maine nu mai putea face asta. Eu cred ca a ales raul mai mic.

    Nu se stie exact cand vom avea din nou un prim-ministru cu puteri decizionale. Daca 2 luni de acum incolo nu se mai putea face numirea? Nu stiu exact ce puteri mai are un prim-ministru demis.

    RăspundețiȘtergere
  3. S-a uitat cineva la bugetul UE sa vada ca Agricultura este felia cea mai mare si poate cea mai spinoasa problema? Nu inteleg cum putea cineva sa creada ca ne-ar fi dat-o noua cineva. Este pur si simplu ridicol.

    RăspundețiȘtergere