joi, 2 iulie 2009

Burse pentru jurnalisti la Bruxelles - Dead line 15 iulie

Freedom House a prelungit termenul limita pentru a aplica pentru o bursa europeana JTI. Ce inseamna asta? Ca jurnalisti sub 35 de ani pot trimite un dosarel - simplu de realizat - si au sansa sa castige o bursa de o luna la Bruxelles.

Eu am castigat-o anul trecut si va zic ca merita. Si, fara sa par aroganta, Bruxelles-ul nu mai este de multa vreme pentru mine o destinatie atractiva, merg acolo des, cu foarte multa treaba.

Insa de ce a meritat sa stau o luna acolo?

1. Pentru ca redactia mea a avut un corespondent pe gratis la institutiile UE si s-au intamplat o serie de lucruri interesante despre care am avut de scris.

2. Stiu, n-aveti chef de acte de caritate pentru redactia voastra, e firesc, dar ganditi-va (si asta e cel mai important) ca veti fie trei saptamani intr-o redactie occidentala, veti vedea cum se lucreaza acolo, va veti face ceva contacte, veti merge pe teren cu oamenii aia si veti vedea cum lucreaza ei. E o buna oportunitate sa va testati competenta jurnalistica si abilitatile profesionale, prin comparatie cu ceilalti. Puteti fi satisfacuti (eu am fost), sau puteti sa va ganditi cum ati pute deveni mai buni, invatand din exemplele celor de-acolo.

Eu am fost in internship la European Voice, care o are redactor sef pe Dana Spinant, o tipa foarte faina, foarte serioasa si foarte conectata la ce se intampla la Bruxelles. Iar in redactia aceea a fost chiar interesant, pe bune ca a meritat. Si mi-au dat de lucru, n-am pierdut vremea, ceea ce m-a incantat si provocat.

Prin urmare, eu cred ca jurnalistii ar trebui sa aplice pentru o astfel de bursa. E simplu: trimiti un CV, doua recomandari si articole publicate. Apoi va urma un interviu - celor care m-au intervievat pe mine le-am comunicat mai apoi ca ma asteptam la niste intrebari mai dificile si mai putin sablon, gen "Unde te vezi peste cinci ani" sau "Nu ai vrea sa devii sef in presa, sa nu mai iesi pe teren?" - si un training.

La training e momentul sa aratati ce stiti, sa va exprimati opiniile - chiar daca in contradictoriu cu ale celor care fac prezentari, daca aveti argumente - si sa fiti cat mai siguri pe ceea ce stiti. Daca insa va intrebati de ce Tratatul de la Lisabona se numeste Tratatul de la Lisabona (raspunsul corect este: pentru ca acolo s-a semnat, daaaaah) e clar ca nici nu merita sa va trimiteti dosarul.

Altfel, Cristina Guseth (directorul Freedeon House) si Gilda Lazar (de la JTI, sponsorul burselor) sunt foarte ok si vor incerca, in saptamana in care intreg grupul e la Bruxelles, sa imbine intalnirile cu un program recreativ. Noi am fost la Gent si Brugge si a fost excelent.

Am uitat sa va spun, se pot castiga 3 burse de cate o luna - ceea ce inseamna un internship la o institutie de presa de acolo: BBC (pentru TV), RFI (pentru radio) si European Voice (pentru presa scrisa, on line) - si alte cinci burse care au constat intr-o saptamana la Bruxelles.

Mai multe informatii despre aplicatie gasiti aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu