luni, 20 iulie 2009

Evadare la bulgari - Dalboka, ferma de scoici (I)

Acum o saptamana am fost la mare la bulgari, la Balcic. A fost prima vizita pe litoralul bulgar, exagerat laudat, cred eu. N-am fost impresionata, marturisesc ca nu mi-as petrece un concediu la bulgari. Am prea multa Europa de vazut ca sa stau la sud de Dunare pentru 10 zile.

O prietena bulgaroaica mi-a spus ca singurul loc in care are incredere sa manance scoici, la ea in tara, este o ferma aproape de Balcic si de Capul Kaliacra. un coleg de la serviciu mi-a vorbit si el foarte frumos despre locul respectiv si despre mancare, asa ca am tinut neaparat sa mergem.

Locul se numeste Dalboka, iar din Balcic se ajunge usor, mergi spre Kavarna, apoi spre Kaliacra si exista un indicator spre ferma de scoici, pe care nu il poti rata. Din Balcic, vreo 19 kilometri. Drumul a fost frumos, am trecut pe langa multe turbine eoliene si campuri cu floarea soarelui. Multa floarea soarelui.

Se ajunge usor cu masina, iar drumul spre restaurant este o panta care coboara spre mare. Va recomand sa parcati mai sus si sa mergeti pe jos, pentru ca nu intotdeauna sunt locuri de parcare jos. Va sfatuiesc, pe doamne si domnisoare, sa mergeti cu incaltaminte foarte comoda, nu ca mine, care aveam niste sandale cu toc, total nepotrivite si a trebuit sa ma descalt. E destul de inclinata panta. :)

Acesta este drumul spre terasa, Dalboka este in partea dreapta, o terasa mare si racoroasa, chiar pe malul marii.

La restaurant se poate plati si in lei, evident la un curs favorabil lor, dar daca nu ai leva la tine rezolvarea este foarte simpla. Cereti meniu in limba romana si vi se va da.

Noi suntem amatori ai scoicilor facute ca la Bruxelles, fierte, cu tot felul de condimente. meniul e interesant, au de la sarmalute in foi de vita de vie cu scoici, ardei umplut cu scoici, scoici umplute cu cascaval, pana la desert cu scoici, adica scoici umplute cu mere. Cum chelnerita nu vorbea engleza, a fost destul de greu sa ma lamuresc cam cum erau facute scoicile pe care le-am ales.

Noi am luat cate o ciorba de scoici, scoici a la Burgas, scoici cu sos de vin si scoici umplute cu mere.

Pana astepti preparatele, privelistea este marea si ferma de scoici din larg. Asta e ferma.

Asa arata terasa, e foarte mare si nu se poate sa nu gasesti loc, chiar daca e aglomerat.

Ei bine, probabil ca asteptarile noastre au fost foarte mari, dar eu am fost dezamagita in momentul in care a venit mancarea. Adica o parte din mancare, felul II. Supa-crema de scoici este minunata, foarte buna, insa marea greseala este ca iti aduce toate felurile comandate in acelasi timp. Iar felul doi a fost rece inca de la inceput. Asa ca dupa o prima impresie buna, cu supa, am trecut la felul doi, oribil.

E clar ca n-am comandat noi bine. Scoicile a la Burgas sunt scoici cu pilaf de orez, extrem de gras si extrem de sarat, pentru ca au pus Vegeta in el cu generozitate. Noroc ca am luat portia mica. Scoicile cu sos de vin ale prietenului meu au fost inecate in ulei si erau sleioase, foarte reci, daca ar fi fost macar un pic calde nu ar fi apucat sa se raceasca in acel hal pana a mancat supa. Felul de mancare consta in scoici, scoase din cochilie, cu ciuperci si ceapa.

-Acum stiu la ce folosesc astia tot uleiul ala de floarea soarelui: il baga in mancarea asta pe care ne-au adus-o.

Dezamagita, ma pregateam sa atac desertul. Si un detaliu, jos.

Total dezamagiti si uitandu-ne dupa castroanele albe cu scoici natur, fierte, pe care nu am stiut sa le comandam, am zis sa atacam desertul. Sase scoici cu mere tocate marunt cu scortisoara si cate o scoica in cochilie, cu o dara de frisca. Bune, foarte bune.

Acum preturile: noi am platit 100 de lei, cu spaga (am lasat cam putin, dar n-am fost deloc incantati, cu orezul extrem de sarat si sleios si scoicile cu vin la fel), iar la mancare s-au adaugat doua beri Kamenitza.

Incantarea ca iti aduce foarte repede mancarea este repede anulata de neplacerea ca ti-o aduce pe toata deodata. Cred ca idee e sa le comanzi pe rand. :D

Plusurile sunt faptul ca e privelistea ok, desi cam batea vantul, meniul in romana si faptul ca platesti cu lei. Minusul, tocmai ce ai vrea sa fie plus: o parte din mancare. Multi au fost incantati, noi poate am avut ghinion. Pe de alta parte, cred ca prefer sa mananc scoicile cum se mananca in general, cat mai simplu, nu am curiozitati de genul sarmale sau ardei umplut cu scoici. Toata mancarea e foarte grasa, foarte mult ulei am vazut si in portiile comesenilor nostri.

Ceea ce mi-a placut in schimb este povestea locului, pe care o gasesti pe meniu. Compania Dalnoka a fost creata in 1999, iar fermele de scoici sunt situate in una dintre cele mai curate zone din Marea Neagra, teritoriul bulgar.

Prima ferma experimentala a fost construita in septembrie 1994, iar Dalboka a construit prima ferma pe suprafata marii, de 780 de metri patrati, in august 2003, din fonduri SAPARD. Apoi a fost extinsa la 1640 de metri patrati, tot din fonduri SAPARD.

Inteleg ca acum urmeaza sa fie facut un astfel de proiect si in Romania, insa bulgarii ne-au luat-o inainte. In mod sigur afacerea le merge bine, pentru ca era multa lume si tot veneau.

Prin urmare, dac sunteti in Bulgaria, mergeti sa incercati scoicile de la Dalboka. Supa nu trebuie evitata, insa cele doua feluri principale nu vi le-as recomanda. Sunt insa alte optiuni in meniu.

Oricum, eu stiu ca ma voi trata cu o portie de moulles maine, la Bruxelles, in locul meu preferat: La Moulle Sacree. Vi-l recomand, cand mergeti pe-acolo. Portia de scoici, o oala cu 1 kg de scoici, intre 21 si 23 de euro.

37 de comentarii:

  1. Data viitoare cînd mergi, încearcă terasa din STÎNGA pantei! Vei constata că se schimbă treaba! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim: Pai la teresa din stanga pantei nu e a fermei, zic ei, ci e cea care ia scoicile de la supermarket. :) Noi am mers la aia de la ferma. Dar nu cred ca ma mai prind ei pe-acolo. o experienta a fost de-ajuns. De-acum scoici mananc doar la Bruxelles, naturelles. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea Constantin8 iunie 2013 la 11:38

      terasa din stanga are ditamai ferma, cine v-a zis ca nu are???? eu am gasit pe net filmulete cu ferma lor http://www.youtube.com/watch?v=DR_wGq5vbCo se vede clar de unde iau midiile. le cresc ecologic, adica fara sa atinga vreo structura de fier. sunt prinse de niste ate si se si vede ferma de la mal. urmariti filmul inainte. sincer nu vreau sa va banuiesc de rea intentie, dar ar trebui sa nu dezinformati cata vreme exista metode pt a verifica informatiile primite. eu mananc aici de trei ani de zile, merg la cei din stanga pentru ca am apucat sa ii gasesc pe ei pe net, am vazut filmul si de cand am mers a fost perfect. nicio experienta negativa. vreau sa zic ca am prins si aglomeratie maxima, am fost si cand era mai gol. mancarea a fost mereu la fel de buna si servirea foarte prompta. eu sunt foarte multumita.

      Ștergere
  3. Nu stiu ce zic cei din dreapta, eu am mancat mereu la cea din stanga si totul a fost impecabil la gust, fierbinte, iar porţiile generoase. În plus, la plecare, pentru ca nu reusesti niciodata sa termini platoul de scoici fierte ti le pun la pachet(inca o masa acasa!)
    Si preturile parca erau mai mici. Paul

    RăspundețiȘtergere
  4. Poate acum o sa intelegeti ca orice loc care intra pe harta turismului de mase se strica . E o incompatibilitate fundamentala intre turismul de mase si calitate, autenticitate . La Dalboka era frumos pana cand era un loc retras , stiut doar de cunoscatori . De atunci a trecut ceva si au inceput sa afle multi , locul a devenit solicitat si calitatea a scazut . Bloggerii sint de mare ajutor in a strica si putinul turism de calitate care a mai ramas . De cand locul asta a inceput sa fie postat pe tot felul de bloguri a pierdut muuult din farmecul si autenticitatea lui de acum niste ani . Mancarea era mult mai buna si oamenii mult mai prietenosi cu cativa ani in urma . Asa a fost si cu Vama Veche : a fost frumos pana cand o trupa de mare balans a inceput sa cante : "o sa merg la Vama Veche ca sa imi gasesc pereche" si PROTV-ul a facut atata tam-tam de cat e de frumos , ieftin si boem ... Acum e un talcioc galagios - capitala prostului gust - si n-a mai ramas nimic din ce era frumos acolo .

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu as vrea sa merg chiar acum la aceasta ferma(la cea din dreapta).Merg, vad cum este,sigur voi manca ceva si maine am sa va comunic situatia...

    RăspundețiȘtergere
  6. Oricum,bravo lor pentru că au așa ceva,la noi eu nu știu un loc de încredere unde poți mânca scoici proaspete.La Brussels,eu am luat țeapa cu mâncarea,așa că țeapă poți lua oriunde dacă nu știi.Romulus

    RăspundețiȘtergere
  7. Am fost la terasa din dreapta vara trecuta de 3-4 ori. Totul la superlativ, pentru mine a fost " senzatie" si abia astept vara.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mancarea este delicioasa, am mancat 4 persoane 5 feluri de mancare (scoici in sos de vin, scoici burgas, scoici la tigaie picante - 2 portii pentru ca erau deliciose, tocanita de scoici cu prune, 2 portii de cartofi fierti cu ceapa si paine prajita plus sucuri, ceaiuri si cafele), fierbinti, facute exact cum trebuie (nu grase, nu excesiv de sarate) si am platit impresionanta suma de 150 lei cu tot cu bacsis generos :) Oriunde in Romania probabil plateam suma aceasta la 2 persoane si un sfert din mancare :)
    Recomand acest loc oricui. Servirea este impecabila, chelnerii comunica foarte bine atat in romana cat si in engleza, se poate plati in lei, euro sau leva fara probleme.
    Scoicile mancate aici au fost la fel de delicioase ca cele mancate in Franta, by the way. Probabil pentru a primi calitate si servire impecabile trebuie sa te mai comporti si omeneste

    RăspundețiȘtergere
  9. nu am putut plati in lei.nu era meniu in romana.nu vorbeau romaneste.va recomand popasul pescarilor din olimp care este mult superior.

    RăspundețiȘtergere
  10. se poate plati in lei, era si meniu in romana.. insa preturile... e pentru prima oara cand merg, dar se pare ca nu mai e asa ieftin... oricum e ok, merita incercat

    RăspundețiȘtergere
  11. eu am mincat la terasa din stinga chiar saptamina trecuta 3-7-2010. am fost foarte multumita,atit eu cit si sotul meu.felurile de miincare veneau pe rind, si destul de repezior, erau foarte atenti la fiecare masa,doar ridicai privirea si cineva te intreba daca ai nevoie de ceva,daca totul este ok. sincer noi ne vom intoarce si miine,avem norocul sa locuim aici in bulgaria si cum scoicile ne plac la nebunie.....se merita,mai ales ca am incercat scoicile oriunde am avut ocazia si sincer nu se pot compara cu cele de la DALBOKA .
    cine cunoaste adevaratele scoici (ma refer la cele bune) intelege ce vorbesc....si trebuie sa stii cum sa le ceri,ca sa simti adevaratul gust al scoicilor trebuie sa stii ce sa ceri....

    RăspundețiȘtergere
  12. sigur ai fost unde trebuia. te rog lasama sa te corectez....acolo sunt persoane care vorbesc engleza,franceza,germana,rusa,italiana,spaniola,romina,greaca si putin turceste.asta iti garantez eu. se poate plati in euro,lei ,leva sau dolari.....
    exista meniu in romineste,si bineinteles ca poti plati si in lei....de aceea te intreb.....daca ai fost unde trebuia...

    RăspundețiȘtergere
  13. @Anonim, 9 iulie, 15.14: normal ca am fost unde trebuia. nu sunt 10 astfel de ferme in Bulgaria si pe 10 meniuri sa se spuna povestea fermei. am si scris. terasa din dreapta este a fermei, pe acel meniu scria povestea fermei, asta ni s-a spus. oricum, pentru mine a fost o teribila dezamagire mancarea. chelnerita noastra nu vorbea decat bulgareste. am scris ca meniul era in romaneste, la fel si prezentarea fermeni, nu o romana foarte corecta, dar totusi ok, iar nota am achitat-o in lei. dar am scris toate astea...

    RăspundețiȘtergere
  14. 2 mai 2010,11-09
    ....Servirea este impecabila, chelnerii comunica foarte bine atat in romana cat si in engleza, se poate plati in lei, euro sau leva fara probleme.
    Scoicile mancate aici au fost la fel de delicioase ca cele mancate in Franta, by the way. Probabil pentru a primi calitate si servire impecabile trebuie sa te mai comporti si omeneste......

    ai toata dreptatea sa stii ca sunt de acord cu tine.
    sincer imi pare rau sa spun dar cind am fost ultima data (acum o saptamina) mi-a fost mie rusine de comportamentul unor romini, bineinteles nu ii bag pe toti in aceeasi oala, ca nu sunt idioata, spre surprinderea unora mai exista inca romini care stiu sa se poarte si nu se cred superiori fata de altii. problema acelora era ca dupa ce ca nu stiau pe ce lume sunt, nici cu meniul rominesc in fata, faceau pe interesantii. dar mie mi'a placut raspunsul chelnaritei....ia facut sa se uite toata lunea la ei (mai erau mese de romini acolo). daca nu stii sa te porti ramii dumnezeului acasa nu iesii in lume sa rida toti de tine.....pacat

    RăspundețiȘtergere
  15. ultima anonima: tu ai impresia ca noi am facut scandal si n-am stiut cum sa ne comportam de ne-a adus mancare asa nasoala? daca da, te inseli. am ocmandat, am asteptat, am fost incantati ca ne-a adus repede, n-am fost incantati ca a fost toate felurile odata, dar in final serviciul prost trebuie taxat, civilizat: bacsis mic. asta e tot. lucrurile se mai pot schimba. dc voua v-a fost bine, minunat, ma bucur pentru voi. poate in ziua naostra bucatarul se trezise cu fata la cearceaf.

    RăspundețiȘtergere
  16. dna. menaru nu ma refer la dvs. ma refeream la 2mai 2010 anonim spune'am ca sunt de acord cu ce spune iar eu povesteam experienta pe care eu am avuto, nimic mai mult.....nu am folosit numele dvs deloc pina acum.
    cind am spus ....
    sigur ai fost unde trebuia. te rog lasama sa te corectez....acolo sunt persoane care vorbesc engleza,franceza,germana,rusa,italiana,spaniola,romina,greaca si putin turceste.asta iti garantez eu. se poate plati in euro,lei ,leva sau dolari.....
    exista meniu in romineste,si bineinteles ca poti plati si in lei....de aceea te intreb.....daca ai fost unde trebuia...
    ma refeream la 4 mai 2010 anonim care spune....
    4 mai 2010, 16:40

    Anonim spunea...
    nu am putut plati in lei.nu era meniu in romana.nu vorbeau romaneste.va recomand popasul pescarilor din olimp care este mult superior.

    in nici un caz nu la dvs....
    normal poate ca bucatarul sa trezit cu fata la cearceaf, incercati daca ve'ti mai ajunge si teresa din stinga (cum privesti spre mare),eu am fost de foarte multe ori acolo (locuiesc in bulgaria)si am fost foarte multumita . sincer la cea din dreapta nu am fost niciodata.....

    regret neintelegerea , dar cititi cu atentie dna....

    RăspundețiȘtergere
  17. pt dna menaru. nu am spus in nici un moment ca ati facut scandal....sincer un restaurant nou este o noua experienta .poate iesi bine sau rau....

    RăspundețiȘtergere
  18. as fi vrut sa stiu daca ati citit mesajul meu de la ora 15'24...

    RăspundețiȘtergere
  19. OSPATARI SINT NISTE HOTI...TE ARDE LA NOTA DE PLATA ..EX.AM LUAT MIDII LA GRATAR PE MENIU ARATA O PORTIE 3 FRIGARIU ,IN JUR DE 2 LEVA .CIND A VENIT NOTA ,ERA 6LEVA ,ADICA O FRIGARUIE ERA 2 LEVA...ASA SPUNEA OSPATARA...CONCLUZIA ;TOTI OSPATARII SINT NISTE HOTII SI IN ROMANIA SI IN BULGARIA..ERA TERASA DIN STINGA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai cand Ospatari Te Arde si tu esti atent la ce spune Ospatara care stim ca ospatarii sunt Hotii...ce pretentii poti sa ai! Cand o sa ajung prima data anul acesta o sa le sugerez sa amenajeze un loc de gratar unde sa vina clientul cu ceafa si mici de acasa si sa i perpeleasca linistit. Daca simt deschidere o sa le fortez pana sa puna si un casetofon pt ca distanta de la terasa la restaurant este destul de mare ca sa poti asculta muzica din masina, fie si cu toate geamurile deschise.

      Ștergere
  20. Daca erai ceva mai atent si citeai,acolo pe meniu chiar scria ca o frigaruie era 3 leva.Nu sunt hoti deloc nici ospatarii nici bucatarii.Eu una am fost foarte multumita de ce am consumat .Noi am fost 4 persoane,am comandat 10 feluri de mancare diferite, insotite de un Burgas 63 si o sticla de vin am dat 100e ,nu imi pare rau nici o clipa dupa bani.Ne-am rasfatat intr-o dupamiaza intr-un peisaj mirific,cu bucate alese si ce e cel mai important lucru am fost cu prietenii,oamenii pe care ii iubim ii stimam si cu care ne face placere sa stam de vorba indiferent ce avem pe masa.Nu mai fiti carcotasi,mancare e buna compania depinde de voi.Soare daca aveti si un pic de caldura efectul e spectaculos,indiferent ce comandati sau cat va costa o masa.Am fost in multe locuri si am mancat in Bulgaria.E drept am mai avut si locuri in care am dat cam mult si cam gratuit ,dar daca vrei sa-ti strici vacanta plangi dupa bani daca nu ai altceva de facut.

    RăspundețiȘtergere
  21. eu am fost in septembrie cu prietena mea,recomand calduros midiile pane tip frigaruie 3 leva dar sosul acela picant...e divin si pestele,eu scrumbie,ea centrokop am comandat in total 6 feluri de mancare si a costat 20E mancarea foarte buna servirea buna
    (ospataru vb engleza si o rupea si pe romana)intr-un cuvant s-a meritat drumu de 200km dus-intors pt o cina speciala

    RăspundețiȘtergere
  22. Tocmai am vazut un reportaj la tv despre Dalboka si am dat imediat cautare pe google. Am ramas placut surprinsa sa vad ca primul articol iti apartine. In timpul reportajului m-am gandit si eu tot la scoicile de la Moule sacre :) Hmmmmm, ce dor mi-e de ele!!! Si de un krik cu ciirese!!!!

    RăspundețiȘtergere
  23. cele mai bune scoici le mancati la Blcik. pe terase sunt super. portii mari, bine facute si ieftine.

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu merg in fiecare an la Dlaboka si mancarea este foarte buna. Ferma de scoici este cea din dreapta pantei, cel din stanga fiind un restaurant cu preturi mai ridicate.
    Este un loc rustic, fara pretentii, cu o priveliste minunata unde se pot manca in special midii, gatite in toate felurile. Am incercat multe gustari dar midiile a la Burgas raman preferatele mele si niciodata nu le-am nimerit gretoase sau sarate. Intr-adevar, ospatarii exagereaza cu nota de plata care este in lb bulgara, insa cu timpul am capatat experienta si de fiecare data cand ne ducem, notam pe o lista tot ce cosumam astfel incat, la final, nota lor trebuie sa bata cu socoteala noastra.

    RăspundețiȘtergere
  25. cum se ajunge din Bucuresti ?

    RăspundețiȘtergere
  26. Am fost acum cateva zile, la aceasta ferma de scoici si nu am decat cuvinte de lauda. In primul rand exista meniuri in limba romana, ospatarul vorbeste si intelege limba romana suficient cat sa poti comunica cu el ( am observat ca se descurca sicu engleza). Mancarea mi-a placut, am comandat scoici picante, scoici in sos de vin scoici natur cu condimente. Totul a fost super bun, proaspat, nu am sesizat nimic uleios sau rece. Mi-a placut faptul ca poti lua si la pachet ce nu mai poti manca. Nota de platami sa- parut extrem de mica pentru ce am mancat, tinand cont de faptul ca la un restaurant din oras, platesti enorm de mult si nici nu ai parte de scoici proaspete.
    Locul este mai rustic, nu va asteptati sa arate extraordinar, dar se compenseaza prin mancarea buna pe care o au. Voi mai reveni, am fost incantata. Georgiana

    RăspundețiȘtergere
  27. ca sa nu ti distrugi masina faci autostrada pana la ConstAngeles apoi la Kaufland faci dreapta mergi inainte in spre costinesti mangalia vama veche .......

    RăspundețiȘtergere
  28. evadati din romania unde sunteti satui se saorma si vreti sa fiti regi cu 10 leva

    RăspundețiȘtergere
  29. Vreau sa ma duc in acest week end...un hotel buna in zona are cineva idee...???..plaja unde se poate face...??? Vreau sa merg 2 zile si evident sa incerc si scoicile bulgaresti prin tara am mai mancat.Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  30. În această săptămână ne-am dus şi sa aşezat în adâncime dreapta fermă scoici, care pot fi observate pe o platforma de la mare a ordonat sale de scoici naturale, arome erau murdare ciuguli, chelner a fost lentă şi nepoliticos. Ne-am ridicat şi a mers la un alt restaurant, în stânga, de asemenea, spune agricole midii adâncă, dar cu o sirenă de pe faţă.Serviciul a fost foarte bine alimentare midii avantajos din nou comandate au fost delicioasa aroma naturala, am recomanda midii cu orez, coji de ouă şi un marinar shishovetv cu midii. Când te duci în jos calea abruptă a Dalboka are două restaurante de pe stânga este această mare şi are, de asemenea, o fermă midie se află în larg şi este văzut ca pinteni în mare. Ei ne-a explicat că midiile sunt curate, cu nici un contact cu fier şi au un record de acest lucru. Topgava noi atunci ne-am întrebat cum această structură, care este la mare şi de fier şi alte locul potrivit agricole protejarea calităţii de midii nu este clar.
    Dacă te duci pentru a vizita un anumit loc profundă cu adevărat agricole ecologice pe stânga, restaurant cu o sirenă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dovada CLARA ca GOOGLE TRANSLATE poate fi inbunatatit ..... iar antireclama facuta de competitorii DIN STANGA .....NU FUNCTIONEAZA . Ar fi putut si ei sa dea doo scoaice moka la un manelist sa posteze ala ceva, intr-o romana aproximativa, nu asa.
      M-am edificat: VOTEZ CU DREAPTA (Doamne -feri sa creada cineva ca-s PsDeList).
      T3r3nt3

      Ștergere
  31. Am citit o parte din comentarii, unele patetice, altele parca facute de secretara fostei ministrese in ale turismului Elena Udrea, care considera Bulgaria un fel de Somalia a Europei...concluzii, celor care doresc sa ramana acasa la Mamaia...sa o faca sa stea linistiti pe plaiurile mioritice care ofera din belsug manele si prost gust. Asta nu inseamna ca nu-mi mai doresc sa raman acasa dar ma tot intreb cum de nu putem de atatea ani sa facem si noi un amarat de turism macar asemanator cu al vecinilor nostri de dincolo de Vama Veche? Cat despre meniurile de la Dalboka...este al doilea an cand merg acolo si sper sa ma bucur de micile placeri care mi le ofera acesta ferma de midii, chiar daca nu am gustat din respectivele...da, da pentru cei mai pretentiosi recomand cu placere sa guste din hamsiile si guvizile prajite, crabul si crevetii (chiar daca sunt de dimensiuni mai mici) si sa nu uitati de icrele servite cu paine prajita. Sper ca anul acesta sa gustam si din retetele de midii. Intr-un final celor gurmanzi le recomand cu placere aceasta locatie (spre dreapta, la capatul pantei) care am vazut ca este aprig disputata de cei pro si contra, precum si celor care nu au tot "umblat" prin Europa si care se mutumesc cu cateva clipe de liniste si buna dispozitie. Cat despre cei care au alergie la pesti, moluste si crustacee...le recomand cu caldura litoralul romanesc, acum iesit de sub obladuirea "minunatei" si care...ups, nu s-a schimbat deloc!Cu stima!

    RăspundețiȘtergere
  32. Am fost si eu la Dalboka. De vreo 2 ani tot ne presa o prietena sa mergem. Tot asa ne presa si cu vacanta in Bulgaria. Anul acesta,am unit un weekend cu 2 zile de concediu si am mers in Bulgaria. Dar la Nessebar, ca sa unim placutul cu cultura, noi fiind oameni de o anumita varsta si nu prea amatori de plaje. La intoarcerea de la Nessebar, ne-am oprit la ferma de scoici. Drum destul de greu, cu multe serpentine si limitari de viteza absurde uneori.In 2 ore am facut distanta Nessebar-Balcic.Pana la urma am ajuns la Dalboka. Peisaj dezolant , uscat. Marea frumoasa. Panta pana la restaurant criminala, noroc ca scoicile sunt mancare light, ca la intoarcere ar fi fost probleme. Zona din jurul resturantului normala pentru Romania si Bulgaria( neingrijita).Restaurantul din stanga( ca acolo e autentic n-i s-a spus)foarte rustic.Ceva muste piscatoare, fete de masa albe patate si arse cu tigara, banci de lemn.Meniuri si in Romana. Chelneri destul de rapizi( pentru Bulgaria este o rarirate). Nu aveau toate preparatele de pe lista, dar midii erau din belsug , de la salata pana la desert. Mancarea ni s-a adus toata deodata. Meniul a fost: o salata verde, 3 portii icre, 2 portii midii natur, 1 portie midii grecesti, 1 portie midii picante, 3 beri, o apa, 3 cafele. Nota: 90 leva( cam 250 lei, sau 45 euro). Rezonabil zic eu, dupa ce in Nessebar o frigaruie de peste era 30 leva, iar cativa pestisori prajiti fara garnitura 9 leva.Una peste alta nu a fost rau.Chiar interesant. Daca as face un drum de 300 km pana acolo? In nici un caz. Nici unul de 50. Iar la reluarea drumului spre tara am avut permanent restrictie de vitaza de 40km la ora. Deci daca de la Mangalia la Dalboka sunt 60 km, pregatiti-va de un drum de 3 ore ca sa luati masa

    RăspundețiȘtergere
  33. "Oricum, eu stiu ca ma voi trata cu o portie de moulles maine, la Bruxelles, in locul meu preferat: La Moulle Sacree."

    In Belgia nu rata Leon de Bruxelles. E si in Paris ... pe bulevardul Saint Germain. N-o sa regreti :)


    RăspundețiȘtergere
  34. Zep, been there, done that. multumesc, oricum. :)

    RăspundețiȘtergere