joi, 23 iulie 2009

Aaaaaaaahhhh.... Bruxelles

Imi place Bruxelles-ul, desi este o destinatie banala pentru mine. Am fost de nenumarate ori aici, de fiecare data cu treaba, am locuit aici o luna, insuficient, fireste, nu ma compar cu romanii care muncesc si traiesc aici, pentru care Bruxelles-ul este casa lor.

Ma simt confortabil de fiecare data cand vin aici, desi orasele mele de suflet tot Viena si Londra raman. In prima mea vizita aici mi-a displacut profund, nu mi se parea nimic deosebit orasul asta. In timp i-am descoperit farmecul, in ciuda mirosului pregnant de pipi de pe strazi, a oamenilor galagiosi si beti pe care ii intalnesc de fiecare data. Nu generalizez, dar de fiecare data intalnesc grupuri de tineri care par homeless-i sau sunt doar boemi si nu ii inteleg eu.

Dar de fiecare data merg sa respir aerul din Grande Place si sa imi rasfat privirile cu cea mai frumoasa parte a Bruxelles-ul, din punctul meu de vedere, chiar daca e un sablon. Piata pe care ti-o recomanda toate ghidurile turistice. Dar zau ca merita!

Am un ritual cand vin aici - sa ma plimb in Grande Place, sa fac shopping pe Rue Neuve, sa beau o bere Kriek la Le Roi d'Espagne, sa mananc gaufre si scoici, moulles, la La Moulle Sacree. Si, evident, sa merg sa muncesc la Comisie sau Parlament. :)) Azi am aflat ca ele sunt cu adevarat bune si e recomandabil sa le mananci in lunile cu r in nume. Deci e iulie, de data asta voi spune pas, sperand ca urmatoarea mea vizita la Bruxelles sa nu fie peste foarte mult timp, ci in septembrie-octombrie-noiembrie-decembrie. Au toate litera r in nume, asa ca atunci redevin scoicile bune.

Marturisesc ca Brugge si Gent sunt mult mai frumoase decat Bruxelles-ul, insa orasul asta are farmecul lui. Incerc sa ma bucur de el inca o zi, dupa care... inapoi la caldurile de la Bucuresti.

8 comentarii:

  1. Buna Anne-Marie,

    cred ca ti-au zburat degetele pe tastatura in viteza prea mare la partea cu scoicile :). Mi se intampla si mie, stai linistita.

    Citez:

    "Azi am aflat ca ele sunt cu adevarat bune si e recomandabil sa le mananci in lunile fara r .... Au toate litera r in nume, asa ca atunci revin scoicile bune"

    Eu nu ma pricep la scoici, dar numai una din variante poate fi adevarata :).

    Ciao, Rares
    ps. Eu stiam vorba cu lunile a caror nume contine litera r, in ceea ce priveste daca e bine sau nu sa stai pe pamant (de exemplu o iesite la iarba verde)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Rares: eram grabita, ma gandeam la scoici. :)Multumesc ca mi-ai semnalat. Deci inteleg ca se mananca in lunile cu r, am corectat si in text, in celelalte sunt mici, asa mi s-a spus.

    RăspundețiȘtergere
  3. Probabil,oraşul este mai mult decât un taior,coc şi o poşetă,sticlă,oţel şi conferinţe de presă.Probabil asta vor să exprime tinerii atât de ciudaţi.Părerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Evident ca orasul inseamna mult mai mult, de-asta imi si 0place. Insa tinerii aia despre care vorbeam, care beau si fac pipi precum cainii in strada, nu cred ca exprima adevaratul suflet al orasului. Parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Jul: lumea din institutii nu e asa anosta precum ai descris-o tu, coc, poseta si taior. :)iar daca asa iti imaginezi ca sunt eu cand merg la BXl si asta ma reprezinta pe mine... nu uita, sunt jurnalist. de obicei noi suntem mai putin conventionali.:)

    RăspundețiȘtergere
  6. este un oras destul de frumos...iar Gets incredibil..

    RăspundețiȘtergere
  7. Belgia este o tara foarte frumoasa, iar despre Gets chair nu am cuvinte sa-l descriu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Regret,n-am vrut să înţelegi numai asta.Mă gândesc la cei care revin cu impresii filtrate prin propia lor viaţă şi putinţă.Ce nu înţeleg dezaprobă,condamnă.De ce?Eu am avut momente asemănătoare cu acei tineri.Nu mi se par de neînţeles,dar nici nu-i aplaud.
    Vorbind de lumea instituţiilor probabil ştii mult mai multe.Eu,ca simplu cetăţean al acestei ţări,cred că acum,mai mult decât oricând,avem nevoie de domni şi doamne în adevăratul sens al cuvântului.Aceste două cuvinte îşi pierd din înţeles în fiecare zi...

    RăspundețiȘtergere