miercuri, 8 iulie 2009

Prima casa - dau bancile bani sau nu?

Am vazut primul cuplu fericit semnand creditul in produsul "Prima casa". Ma intereseaza si pe mine programul asta, imi incerc sansele, vreau si eu casa mea. :) Insa vorbind in piata, vorbind cu brokerul meu de credite, citind comentariile la articolele publicate despre prima casa toata lumea spune ca inca bancile nu dau produsul asta.

Vreau si eu sa imi fac dosarul dar inca nu stiu exact cum arata produsul asta la mai multe banci.

Voi ce stiti? Se dau credite si pentru cei carora nu le sufla Boc in ceafa atunci cand semneaza actele?

Eu am primit raspuns negativ. Va astept pe voi sa-mi dati unul pozitiv. Nu vreau sa ma gandesc ca asta a fost o chestie pur publicitara, electorala sau ca stiu doar unii, cu dosarele deja depuse, cum sa ia un astfel de credit.

Aaa, am uitat: am nevoie de o pila in banca, in orice banca, poate asa am si eu o sansa!:D Chiar daca pentru a-mi baga capul in jug, cum zic unii, si a ma indatora pe urmatorii 25 de ani. Ca deh, eu sunt mai batrana decat cei care au luat casa, deci nu vor fi 30. :))

5 comentarii:

  1. Cel mai bine ne adresam la banca, incepind de azi. Unele au produsul pe site (verificat BCR si BRD).
    Cele 20 de bănci care au depus oferte sunt BCR, BRD-SocGen, Raiffeisen Bank, CEC Bank, Alpha Bank, Volksbank, Banca Transilvania, Bancpost, Banca Românească, Piraeus Bank, Bank Leumi, ATEbank, Intesa Sanpaolo Bank, Credit Europe Bank, OTP Bank, Unicredit Ţiriac Bank, ING Bank, Emporiki, Millennium Bank şi Garanti Bank.

    RăspundețiȘtergere
  2. De o luna tot urmaresc ce se intimpla cu prima casa.
    Sutiatia e in felul urmator: in momentul de fata se semneaza contractele individuale intre min de finante si banci. Mai apoi, BNR trebuie sa reglementeze cumva avansul de doar 5%, pt ca in momentul asta nu e voie cu avans sub 10%. Si mai trebuie semnata o ointelegere intre ministerul de finante si agnetia de garantare a creditelor. Deci, mai dureaza nitel.
    Dar ... Pt a accesa un credit sunt mai multi pasi de urmat: 1. procurarea tuturor documentelor necesare care sa ateste ventul obtinut si promisiunea de cumparare a apartamentului; 2. evaluarea de catre banca a persoanei/persoanelor care cer creditul. 3. evaluarea imobilului. 4. aprobarea de catre comisia de garantare a dosarului de credit. Pasii 1 si 3 nu tin de prima casa, deci pot fi facuti pina apa reglementarile; pasul 2 poate iarasi fi terminat in proportie de 90% inainte.
    Asa ca sfatul meu este sa urmezi cei 3 pasi.
    Bancile cu dobinda cea mai buna sunt ATE si BCR, eu merg pe BCR ca-i mai mare si sunt sanse mai mici de surprize neplacute. iar de la BCR si BRD raspunsul pe care l-am primit ca ca intre 15 si 20 Jul se primesc normele de aplicare, si dupa aia se pot aproba credite

    RăspundețiȘtergere
  3. -Eu am dat avans 5000 Euro sa-mi faca antecontractul cum cere banca...peste 25 zile imi expira termenul si-i pierd daca nu dau restul de bani, ce pot sa fac in acest caz?.

    RăspundețiȘtergere
  4. daca ai data avans 5000 de euro si nu e clauza in antecontract care sa stipuleze clauze stabilite de comun acord atunci situatia e dificile.Trebuie sa te intelegi cu vanzatorul.La ce banca ai depus dosarul?

    RăspundețiȘtergere