marți, 20 ianuarie 2009

Unde va lucra Verheugen dupa terminarea mandatului in Comisia Europeana?

Am stat si m-am gandit - cu toata poveastea din ultimele saptamani privind criza gazului din Rusia prin Ucraina, si siguranta pe care au aratat-o europenii cand au spus ca rusii vor da drumul la gaz, iar Moscova a facut exact contrariul - care va fi de-acum atitudinea UE fata de cele doua tari.

Am intrebat la Bruxelles si mi s-a spus ca a fost total neasteptata schimbarea de pozitie a rusilor dupa ce se convenise reluarea furnizarii de gaz si ca situatia a deranjat la varful Comisiei Europene. Ca vor fi schimbari de atitudine atat la nivel politic, cat si economic. Eu insa am dubii in acest sens.

In alta oridne de idei, mi-am mai dat seama ca Verheugen, comisarul pentru industrii, face un lobby intens pentru construirea Nord Stream. Vorbeam cu un profesor de-aici de la Sussex University despre criza gazului, un tip familiarizat cu Ucraina, pentru ca ii este consultant, si am ajuns la intrebarea: unde va lucra Verheugen dupa ce-si termina mandatul?

Am dat raspunsul cel mai simplu: probabil la Nord Stream, in concern, la fel ca si Schroeder.:D Este o traditie de-acum a social-democratilor germani sa lucreze cu rusii, nu-i asa? Profesorul a fost de acord cu mine.

Voi unde credeti ca va lucra Verheugen?

2 comentarii:

  1. Romania se judeca cu Ucraina pentru Insula Serpilor.Procesul se termina si se asteapta raspunsul. Apare intre timp o "criza" a gazelor. Rusii pe mana cu ucrainienii urmaresc doar o scumpire a gazelor, creeaza panica in randul statelor UE si asteapta sa vada cum reactioneaza acestea, pun presiune pe renuntarea la proiectul Nabucco.Printre altele cred ca s-a pus ceva presiune si pe rezultatul procesului dintre Ucraina si Romania care inca se lasa asteptat (desi se zice ca s-ar fi luat o decizie). In Ucraina gasim concerne mult mai mari ca OMV-ul de la noi care sa prelucreze resursele din zona i-lei Serpilor. Acum intrebare de baraj: Cine va avea castig de cauza in respectivul proces? :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai avem putin de asteptat sa aflam raspunsul la intrebarea dvs., nu-i asa? Pe 3 februarie Curtea de la Haga da verdictul.

    S-a luat decizia, au fost deliberarile, dar verdictul terbuie anuntat intr-o sedinta publica. Si asta a fost deja stabilita pentru data pe care tocmai am mentionat-o. Ramane sa vedem daca decizia CIJ este una politica. Eu as vrea sa cred sa cred ca judecatorii sunt niste profesionisti deasupra oricaror interese si judeca numai cazuri cu mize politice, daca e sa ne gandim.

    RăspundețiȘtergere