sâmbătă, 24 ianuarie 2009

Ziua in care am fost Elizabeth Bennet

My soft side, cum spun englezii, se vede in placerea de a citi carti de Jane Austen. Cu ani buni in urma i-am citit majoritatea cartilor si im place sa ma uit la ecranizari dupa romanele ei.

Majoritatea personajelor ei feminine ieseau la plimbare pe campuri. Elizabeth Bennet, personajul principal din Mandrie si prejudecata si preferatul meu, avea o pasiune pentru plimbarile in aer liber. Ei bine, azi mi s-a intarit convingerea ca este un hobby national aici, in Marea Britanie. Si i-am urmat exemplul, facand o plimbare lunga spre mare, intr-un parc situat intre doua orase din sud-estul Angliei: Seaford si Eastbourne.

Am decis sa facem o excursie la Seven Sisters, care este un parc natural cu niste stanci calcaroase aproape de Canalul Manecii. Se numeste Seven Sisters (sapte surori) pentru ca sunt sapte stanci albe, lipite unele de altele si privelistea este minunata. Am inteles ca aici a fost locul de filmare al unor filme, tocmai pentru ca peisajul este spectaculos.

Dupa doua zile de ploaie in care ne-am amanat aceasta excursie, astazi a aparut soarele si a fost relativ caldut. Ca sa ajungem la malul marii, la stanci, am traversat niste pajisti verzi si niste mlastini, dar in ciuda noroiului de pe incaltaminte, plimbarea a meritat.

Ceea ce mi-a placut mai mult a fost sa vad familii de britanici iesiti la plimbare. Cu copiii in carucior si cu cate un catel pe langa ei, sau doar cu cainii - mijlocii ca talie - cu bicicletele sau pe jos, oameni de toate varstele faceau aceasta plimbare. Plibarea pare un sport national. Hiking in the country side, cum ii zic ei.

Sper ca fotografiile de mai jos sa va faca sa simti macar un pic din atmosfera acelui loc.

In spatele meu, mlastinile de la Seven Sisters

Familii cu copii si catei iesiti sa se incalzeasca la soare pe malul marii.

Marea, aproape de apus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu