joi, 22 ianuarie 2009

De ce au bancile nevoie de toate datele tale de contact daca oricum nu le folosesc?

Ca tot romanul, am si eu credit la o banca, la Unicredit Tiriac. Cand am completat contractul mi-au cerut toate datele de contact, telefoane mobile - doua, numar personal si de serviciu -, numarul de fix, adresa de email si, fireste, adresa postala. In caz de urgenta, mi-au cerut un nume si un numar de telefon de contact. Dar este caz de urgenta: daca ma calca masina si nu dau cu lunile de mine ca sa imi platesc rata, este rubica "in caz de urgenta" persoana de contact.

Si ce credeti? Cu orice ocazie ei nu ma contacteaza pe mine pe telefonul mobil, apoi pe fix sau pe adresa de email. Nu, ei suna la persoana de contact. Si eu mi-am trecut acolo mama, gandindu-ma ca n-o vor suna in fiecare luna pentru cate ceva.

Si evident ca mama e tot mama, devine ingrijorata ca m-a sunat banca. In ultimele 3 luni a primit 2 telefoane, iar eu de fiecare data eram in strainatate pentru o perioada mai mare de timp.

Prima data, in noiembrie, sa imi spuna ca am un rest de 80 de euro de platit din rata. Fata constiincioasa, am pus in avans banii pe cateva luni, o suma rotunda, ca asa am avut bani. Am acoperit cateva rate, dar se pare ca din rata de noiembrie a ramas un rest. urmatoarea data era 10 decembrie, insa ei au sunat nu la mine, sa ma anunte de minusul respectiv, nici nu mi-au trimis mail, ci au sunat direct la mama. Va imaginati, s-a panicat ca sunt datoare la banca si imi cerea numarul de cont sa mi-o plateasca.

Bun, am rezolvat problema la vremea respectiva. Azi imi spune mama ca a sunat din nou banca. Nu, n-am niciun rest de bani de platit, ci vor sa imi reinnoiasca un card despre care nici macar nu stiam ca exista. Intrebare: de ce au sunat, din nou, la persoana trecuta la "in caz de urgenta"?

Voi suna eu la banca si, evident, ca voi cere explicatii. Eu sunt titularul contractului, contactele mele le au, de ce nu ma contacteaza niciodata pe mine?

Voi stiti de ce au nevoie de toate informatiile alea daca oricum nu au intentia sa le folosesca? Daca primesc un raspuns de la banca o sa vi-l comunic, ca trebuie sa fie o chestie foarte complicata. :D

14 comentarii:

  1. chiar crezi ca iti vor da un raspuns cu cap-si-coada ? ma indoiesc ! oricum, m-ai facut curios ...

    RăspundețiȘtergere
  2. eu nu am credit la nici o banca, dar am primit acum o luna o scrisoare de la Banca Transilvania - pe adresa mea, dar pentru fostul proprietar. fostul proprietar .. de acum 8 ani :)

    Banca il anunta ca i se maresc ratele la credit, dobinda, nu ma stiu ce, si daca nu e de acord, are pina maine sa vina sa spuna, daca nu se considera ca e de acord si bla bla bla se modifica contractul creditul nush ce.

    M-am panicat eu, ii cresc astia ratele si omu' nu stie nu poate zice nimic, nu mai am demult numarul lui de telefon, dau fuga la cel mai apropiat ghiseu Banca Transilvania :) sa le returnez misiva doar doar or trimite-o pe adresa corecta :) pe care banuiesc ca o au, de vereme ce pina acum, in 8 ani de zile, n-am primit nimic pe numele fostului propretar, si daca are credit banuiesc ca i-au luat adresa din buletin pe care stiu sigur ca l-a schimbat :D cum necum taman acum ca-i schimba dobinda a ajuns la mine :D

    morala: cind banca nu vrea, gaseste mijloacele.

    RăspundețiȘtergere
  3. ce sa ne mai mire, niste idioti. nu e singura banca ce face astfel de gesturi,acum poti sta linistita.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna,

    Multe lucruri se pot face cu multe multe date personale, servici, venituri, statut marital, proprietati etc. Eu am devenit suspicios in legatura cu ce se intampla si mai ales unde ajung aceste informatii. Stiati ca marile companii e posibil sa aiba acces la astfel de informatii, ei construiesc de ani de zile profiluri de consumatori si ne servesc zilnic tot felul de produse si incearca sa creeze in oameni trebuinte pe care de fapt nu le au?
    Daca ar fi numai asta, dar, ce ne facem cu accesul la alte informatii, numere de telefon acum tot mai ascultabile, informatii de la servici etc. Imi pare un pret personal prea mare pentru o mana de galbeni. In general, am senzatia ca e tot mai greu sa iti pastrezi cat de cat elementele de viata personala doar pentru tine si cei dragi.

    Oricum, poate Kafka s-a gandit la banci atunci cand a scris "Castelul".

    Corneliu

    RăspundețiȘtergere
  5. eheheheeee... unicredit m-a lucrat si pe mine. fara instiintare, fara telefoane, fara nimic, m-am trezit "prezent" in Biroul de Credit, cu o restanta de 1.9 euro. si mi-e greu sa cred ca pentru atata lucru murea banca. am facut acelasi lucru ca tine, am pus cateva rate in avans, dar nu s-a "pupat" ultima rata... de 2 saptamani incerc sa obtin de la ei lista cu notificarile facute (sunt obligati sa-mi dea notificare inainte de a ma raporta la Birou), si nu ma baga nimeni in seama. o sa incerc sa nu mai platesc rata 1-2 luni, sa primesc instiintare, si pana nu imi dau toate documentele necesare, nu platesc...
    oricum in Birou sunt prezent :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Sfatul unui om patit. Trimite-le o notificare scrisa, cu confirmare de livrare si termen de raspuns 30 zile. Eu am ajuns la concluzia ca e o banca de ev mediu, care nu recunoaste e-mailul ca metoda de comunicare. In ceea ce priveste telefonul, iti vor spune in fata peste 2 zile ca n-ai sunat, nu i-ai contactat...

    RăspundețiȘtergere
  7. merci de pont...o sa trec la persoana de contact un dusman..ca stiu ca nu o sa ma sune sa ma ajute :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Au nevoie, pentru ca-i mai usor sa-i sperii pe cei in necunostinta de cauza decat pe cei care cunosc situatia.

    RăspundețiȘtergere
  9. Scumpa Doamna,
    Ca intr-un banc nu cine-stie-ce, ar fi doua posibilitati: ori sunt prosti, ori sunt... smecheri. Daca eliminam cazul mult-discutat pe blog-uri al angajatilor incompetenti, pusi in scaun de o mana protectoare; ne ramane varianta psihologica. Ceva de genul: daca uita sa plateasca, il facem noi (recte banca) pe client de... tot rasul fata de conso(a)rt(a) sau rude, sa se invete minte!

    RăspundețiȘtergere
  10. Daca vreti sa stiti adevarul la intrebare dvs este foarte simplu - bancile nu au nevoie de toate acele date si multe dintre le nici nu le vor. De ce le cer totusi?
    Ptr ca exista o reglementare a BNR referitoarela cunoasterea clientului si prevenirea spalarii banilor. In aceea reglementare se specifica informatiile minimale pe care o banca trebuie sa le solicite clientilor sai. In fiecare an BNR face inspectie in bancii - aceste inspectii au un capitol foarte important referitor la ... ati ghicit .. cunoasterea clientului. Ce se intampla inspectorii spun vrem dosarele de la cutare, cutare si cutare si pe urma incep nu ai telefon mobil, nu ai adresa de email, nu ai ocupatie, nu ai pers de conatct in caz de urgenta . amenda. Si cum dupa cum stim cu totii bancile tin laprofitul lor si nu le convine sa-l dea pe amenzi cer toate aceste date.

    In ceea ce priveste modul in care folosesc datele asta tine de profesionalismul si competenta fiecaruia ...

    RăspundețiȘtergere
  11. eu cred ca la banca dvs.sunt angajate persoane pe criteriu -pila-. La mine in oras bancile sunt o mare si fericita "famiglia" nu cred ca la Bucuresti e altfel.

    RăspundețiȘtergere
  12. azi am citit un banc bun si se potriveste:
    In prima zi, Dumnezeu a creat soarele, aşa că Diavolul a contraatacat şi a creat arsurile solare. În a doua zi, Dumnezeu a creat sexul. În răspuns, Diavolul a creat căsătoria. În a treia zi Dumnezeu a creat un economist. Aici i-a fost mai greu Diavolului, dar după ce a stat şi s-a gândit mult,Diavolul a creat bancherul .

    va doresc numai bine si rabdare

    RăspundețiȘtergere
  13. E doar una din mostrele de comportament stupid al bancilor in relatia cu clientul. Am incercat recent sa imi constitui un depozit la ING. Am constatat cu stupoare ca nu pot sa imi fac un cont de depozit la ei decat daca le dau informatii (corecte pe propria raspundere) legate de valoarea veniturilor mele si de provenienta acestor venituri. Cand am intebat de ce trebuie totusi sa stie asta pentr un depozit mi s-a raspuns ca "poate veti dori sa luati si un credit..." asta in conditiile in care daca as fi vrut un credit m-ar fi cocosat de cate documente mi-ar fi cerut.

    RăspundețiȘtergere
  14. Persoana de contact este persoana de contact. Am si eu un card de credit eliberat de Unicredit (de 3 ani, de cand se numea Tiriac Bank) si am fost sunat numai pe telefonul mobil sau fix personal. Evident, la "persona de contact " am trecut aceleasi numere de telefon. Nu s-a opus nimeni. Rubrica aceea corespunde domiciliului ales din dreptul civil. Poate sa fie la domiciliul tau legal, la resedinta ta sau la alta adresa pe care tot tu o alegi. Au destule bube in cap bancile, asa ca nu mai trebuie sa le reprosati si greselile/neatentia voastra.

    RăspundețiȘtergere